• Anonym (plastik)

Full bukplastik, bröstlyft och bröstförstoring. Någon fler?

Jag har efter två täta graviditeter fått väldigt slapp och putande mage och hängande bröst. Mår väldigt dåligt över detta då jag alltid varit i form och det är väldigt viktigt för mig att se bra ut. Har efter konsultationer med läkare bestämt mig för en full bukplastik där även musklerna kommer att bli ihopsydda så putet minskar. Har 2-3 cm glipa mellan bukmusklerna som det är idag. Sen ska brösten lyftas och fyllas lite. Min bröst har minskat från en c-cupa som jag hade innan jag blev gravid till en a-b cupa nu. Har massor med löst rynkigt skinn på brösten. Brösten kommer inte att bli så stora utan jag siktar på en c-cupa som jag hade innan.

Operationstid är nu bokad i februari och jag är så nervör och förväntansfull. Min mamma kommer att bo hos oss i två veckor efter operationen för att hjälpa till med barnen. Vill gärna dela min väntan med fler som ska operera sig eller har gjort det redan och kan dela med sig av sin erfarenhet.

• Svar på tråden Full bukplastik, bröstlyft och bröstförstoring. Någon fler?
  • vil70

Jag gjorde "bara" bukplastik", flyttade naveln, men ingen fettsug och det kostade 45000 kr (inkluderade en vårdnatt).
    Detta var på Caralanderska i Göteborg i januari i år.
    Känns OK i pris, kollade runt på pris och kirurg.

• Anonym (plastik)
    Pentan skrev 2009-02-28 08:52:25 följande:
    Hej vad glad jag blir att ha hittat denna tråd!!Har fött ett barn - sept 07, samt tagit tag i min övervikt som jag haft i 10 år. Har gått ned totalt 34 kg och kommer ha gått ned 45 kg totalt när jag är klar!Vägde som mest, bortsett från graviditeten 112 kg, nu ligger jag på 78.7 kg. Hade först ett operationsdatum nu i maj på Akademikliniken i Sthlm för full bukplastik, fettsugning av höfter, bröstlyft samt förstoring. Men vill vänta till hösten, så nu är det satt till oktober i år! Vilka kliniker ska ni/har ni valt? Vad kostar det för er? Jag ska betala 160.000 kr - tycker det är mycket!!!
    Vill börja med att säga gud va duktig du är!
    Jag betalade 80000 kr för full bukplastik (ingen fettsugning), bröstlyft och förstoring då ingår en vårdnatt, gördel, BH och sex efterbehandlingar med vacumsug. Art clinic opererade jag mig på. Dock vet jag efter att ha läst en massa på plastikforum att AK är väldigt dyra men samtidigt väldigt duktiga.
  • MammasÄlsklingar

Pentan skrev 2009-02-28 08:52:25 följande:

Hej vad glad jag blir att ha hittat denna tråd!!Har fött ett barn - sept 07, samt tagit tag i min övervikt som jag haft i 10 år. Har gått ned totalt 34 kg och kommer ha gått ned 45 kg totalt när jag är klar!Vägde som mest, bortsett från graviditeten 112 kg, nu ligger jag på 78.7 kg. Hade först ett operationsdatum nu i maj på Akademikliniken i Sthlm för full bukplastik, fettsugning av höfter, bröstlyft samt förstoring. Men vill vänta till hösten, så nu är det satt till oktober i år! Vilka kliniker ska ni/har ni valt? Vad kostar det för er? Jag ska betala 160.000 kr - tycker det är mycket!!!
    Låter dyrt!
    Du borde få bättre paketrpris när du ska göra så många op.
    För mig kommer full bukplastik lyft av bröst fylla i och jag ska ev fett suga låren ca 145 tusen.
  • MammasÄlsklingar

Anonym (plastik) skrev 2009-02-28 09:58:40 följande:

Vill börja med att säga gud va duktig du är! Jag betalade 80000 kr för full bukplastik (ingen fettsugning), bröstlyft och förstoring då ingår en vårdnatt, gördel, BH och sex efterbehandlingar med vacumsug. Art clinic opererade jag mig på. Dock vet jag efter att ha läst en massa på plastikforum att AK är väldigt dyra men samtidigt väldigt duktiga.
    Hur kommer det sig att du inte gjorde fettsugning?
    Jag vill göra fettsugning tror d blir bättre resultat då men jag kan ha fel *S* o det kanske e olika beroende på hur man ser ut också .
    Har ni några tips på vad man ska fråga om osv till kirurgen ska dit på måndag.
  • Anonym (Pank)

Jag har läst igenom er tråd nu. Jag skulle också vilja göra bukplastik + bröstlyftning. Men har inte råd. Jag vet inte om jag vågar fråga men hur gör ni finansiellt? Har ni dom pengarna eller hur gör ni. Ni behöver naturligvis inte svara.

Ts: lycka till. Man är allt lite avund på dig

• MammasÄlsklingar

Anonym (Pank) skrev 2009-02-28 10:14:15 följande:

Jag har läst igenom er tråd nu. Jag skulle också vilja göra bukplastik + bröstlyftning. Men har inte råd. Jag vet inte om jag vågar fråga men hur gör ni finansiellt? Har ni dom pengarna eller hur gör ni. Ni behöver naturligvis inte svara.Ts: lycka till. Man är allt lite avund på dig
    Tar lån.. har man råd att betala av ett lån i månaden så why not.. i mitt fall så lider jag fruktansvärt av att se ut som jag gör o det kommer va värt varenda peng i månaden ca 1200:- i månaden blir det i 12 år.. men jag betalar av så mycket jag kan i månaden alltså mer än 1200 om jag har mer pengar över så lånet blir avbetalat snabbt.
  • Anonym (plastik)
    MammasÄlsklingar skrev 2009-02-28 10:05:37 följande:
    Anonym (plastik) skrev 2009-02-28 09:58:40 följande: Hur kommer det sig att du inte gjorde fettsugning?Jag vill göra fettsugning tror d blir bättre resultat då men jag kan ha fel *S* o det kanske e olika beroende på hur man ser ut också .Har ni några tips på vad man ska fråga om osv till kirurgen ska dit på måndag.

Jag hade inget fett på magen som kunde sugas bort därav att det inte blev någon fettsugning. Frågor jag kan komma på nu är:

*Vilken typ av inlägg rek. han?

*Om inlägget ska ligga över eller under muskeln?

*Vad som ingår i priset?

*Hur mycket behöver sy i musklerna?

*berätta om hur du förväntar dig slutresultatet och vad du vill uppnå och om han tror att det är realistiskt.

• Anonym (plastik)
    Anonym (Pank) skrev 2009-02-28 10:14:15 följande:
    Jag har läst igenom er tråd nu. Jag skulle också vilja göra bukplastik + bröstlyftning. Men har inte råd. Jag vet inte om jag vågar fråga men hur gör ni finansiellt? Har ni dom pengarna eller hur gör ni. Ni behöver naturligvis inte svara.Ts: lycka till. Man är allt lite avund på dig
    Jag har sparat sen i höstas för att få ihop till min operation.
  • Anonym

Jag betalade kontant, 40tusen, tog 4 mån att spara till det, ville inte låna :) (full bukplastik)

• vil70

För mig ingick även gördel, tejp 2 efter OP kontroll, telefonrådgivning dygnet runt och en kontroll/uppföljning efter sommaren.
    Jag valde bort Art blinic pga att en vän till min syrra jobbar där, känns lite privat =)
    Carlanderska är bra och fin vård.

Svar på tråden Full bukplastik, bröstlyft och bröstförstoring. Någon fler?