• MARYLIN76

Sätta in spiral? Smärta?

funderar på att sätta in spiral eftersom p-sprutan bara krånglar... Men nu undrar jag HUR ont gör det att sätta in spiral??? Jag blev i gångsatt på förlossningen och då satte dom en gel (eller vad det nu var) upp i livmodern och rotade runt i livmodertappen och fy satans jä**** he***e vad ont det gjorde!!!! Är rädd att det ska göra lika ont med spiralen...!! Nån som vet???

• Svar på tråden Sätta in spiral? Smärta?
  • Lisobe

Har vart idag och satt in en kopparspiral och det gjorde inte speciellt ont...

• Rastafairy

satt in min kopparspiral den 20:onde förra månaden och har fortfarande "mens" värk av den :-S ska de va så??
    Det vart värre efter sex med partnern.

• Finesse
    Rastafairy skrev 2009-02-02 17:00:19 följande:
    satt in min kopparspiral den 20:onde förra månaden och har fortfarande "mens" värk av den :-S ska de va så?? Det vart värre efter sex med partnern.
    nej det ska nog inte vara så..

jag satte in en hormonsprial (igen!) i torsdags och hon sa att man kunde ha "mensvärk" i 4 dagar ungefär.. allt efter det var onormalt.

som jag har skrivit tidigare i tråden så satte jag in en hormonspiral i juni förra året och 3 veckor efter åt hade jag sååååå ONT!!!! så jag kunde inte ens gå.. blev en tripp till akuten och där såg dom att spiralen satt i cervix (livmoderhalsen) och hade troligtvis suttit så hela tiden..

får du jätteont ring kk å be att få komma på ett ultraljud så kan dom se var spiralen sitter!
  • Novemberbarn 08

Jag kände överhuvudtaget inte av när min bm satte in kopparspiralen :S Blev så förvånad, eftersom förra gången jag satte in en gjorde det skitont. Kan det kanske bero på att man blir lite "bedövad" down there efter man genomlidit en förlossning (igångsättning)? Blev förvånad när hon hissade ne mig och drog av sig handskarna att jag frågade varför hon inte satt in spiralen? Men det hade hon. Nöjd och glad blev jag. Har blött rikligt i tre dgr och haft lite mensvärk men nu har det gått över och det var i onsdags jag satte in den. Tror inte du behöver vara oroli :)

• MARYLIN76

Får man mycket mer mens när man har kopparspiral? eller är det nått som inte drabbar alla? Det blir nog kopparspiral nästa gång hos bm istället för p-spruta.. Den skiten bara krånglar.. Är trött på alla förbaskade blödningar nu!!! Bläääää..........

• Rödtott

Jag har i princip ingen smärttolerans alls, men jag kan säga att det inte gjorde ett dugg ont att sätta in spiralen! Jag var alldeles svettig och illamående innan pga alla skräckhistorier man hört, men kunde knappt tro det var sant när det var över.

Däremot så fick jag ont senare när den var på väg ut (av sig själv) men det är en annan historia

• Lisobe

jag tror det beror lite på hur mycket mens man har i vanliga fall också... har man redan jätte riklig och jobbig mens kanske man inte ska ta en koppar spiral...

• Doodelidoo

I början fick jag mycket mer mens än vanligt och blödde väldigt många dagar och dessutom mellanblödningar med konstiga flytningar. Nu är det mer eller mindre som vanligt och jag är jättenöjd.

• LillaZ

LillaZ skrev 2009-01-19 20:16:28 följande:

Jag har funderat på att sätta spiral men samtidigt så vill jag inte. Hehe. Är så rädd för att man ska känna den när man har sex och sådär eller för att det ska fastna tampongludd i trådarna. Haha. Är jag helt nojig nu?
    [/citat]
    LillaZ skrev 2009-01-19 20:17:44 följande:
    [citat]
    Vil tillägga att jag vet att den knappt sticker ut, så att säga att det ska "fastna tampongludd i trådarna" var kanske lite dumt. Men menar ju om det kan fastna något litet i det som sticker ut, liksom.
    Någon som har något svar? :) Och vad kostar det att sätta in en kopparspiral? Tack på förhand!
Svar på tråden Sätta in spiral? Smärta?