PANIIIK!!!! *ropar högt på hjälp*
Igår var jag på VC med sonen, 2 år, o det visade sig att han fått öroninflammation i ena örat. Vi fick penicilin utskrivet, Kåvepenin. Förut har avi alltid fått Amimox när han har behövt en penicilinkur o det har gått jättelätt att blanda ner i vällingen.
Enligt läkaren så ska Kåvepenin ha en mildare smak o va lättare att ge...men IKKET! Vi blandade ner det i vällingen som vanligt imorse men OJ vilken reaktion det blev på sonen. Han tvärslutade äta o sen bara fontänkräktes upp allt igen..o skulle absolut inte ha nå mer välling sen, trots att jag blandade ny välling UTAN penicilin i...o nu är jag lite orolig för att han inte vill äta välling alls..Han har närmare 40 C feber o är jättehängig, välling o vatten är det enda jag får i honom...vill han inte ha välling så får han ju inte i sig nåt alls..o då dröjer det ju innan han frisknar till...
Så nu är frågan: Hur fasen ska jag få i honom penicilin??? Att ge honom som det är är helt uteslutet, det vägrar han. Välling har hittills funkat bra, men det är ju bara att sluta med.
Om vi bara skulle strunta i penicilinet o låta inflammationen gå över av sig själv?? OBS: Han har inte så mkt inflammation, det var bara lite rött o han gnäller inte heller över att det gör ont.
Suck..ja vad ska man göra?? Hoppas nån kan komma med svar, för det är jobbigt att se honom så här hängig, o jag vet att lite välling (o penicilin) skulle pigga upp honom..
Tacksam för svar!
Kram
Bea