Måla samma vita färg på vägg som på list, funkar det?
Eller måste man bryta av den vita färgen på väggen lite?
Vi tänkte måla vardagsrum vitt, även dörrar, lister och trappa ska bli vita. Men det kanske ser konstigt ut om allt är i samma vita??
Eller måste man bryta av den vita färgen på väggen lite?
Vi tänkte måla vardagsrum vitt, även dörrar, lister och trappa ska bli vita. Men det kanske ser konstigt ut om allt är i samma vita??
Det är ju en smaksak. Jag hade brutit färgen på väggen. Det blir lite mjukare och inte lika "kallt"
Vi har allt vitt. Vitt vitt vitt. Förutom möblerna och inredningen.
Vi har alltid använt vit snickerifärg till lister och sånt, den lite blanka.
Bruten vit till väggar.
Huvudsaken är väl att man använder "rätt" sorts färg till rätt underlag. MEn det har ni säkert tänkt på!
Nej, vi har precis köpt ett hus som vi ska måla om i alla rum. Vi har ingen direkt erfarenhet av målning och renovering så alla tips och tankar är välkomna!
Tack för bilderna! Gud vad fint ni hade det i sovrummet!
Man såg tydligt på dom andra bilderna hur det blir att ha samma vita färg och jag tycker att det är jättesnyggt!
I vårt fall gäller det vårt vardagsrum. Vi har en vit öppenspis och en furutrappa. Jag har tänkt måla räcket på trappan vit och behålla träfärg på stegen genom att slipa och sedan såpa.
Väggarna ska vara vita utom en vägg som kommer ha en blommig eller liknande fondtapet.
Jag tror att det kommer bli snyggt, men jag måste bara hitta samma vita nyans som det nu är i taket. Rummet är nämligen öppet upp i nock så att måla taket också är inte aktuellt..
Vi har målat väggarna och listerna i samma kritvita färg. När vi satte upp listen(rent omålat trä) som tipsade en kille oss om att sätta i silicon(eller om det var typ bara vit fyllnadsmassa) i skarvaran mellan vägg/ lista och tak/list. Sedan målade vi hela listen och väggen på samma gång med roller och det blev jättebra. I galleriet finns ngn bild på det då halvfärdiga köket/vardagsrummet(den med soffan). Där tror jag att man kan se listerna.
jag hade helst varit helt utan lister, men dte var visst inte bra och nu syns de knappt...tack vara siliconen, eller vad det nu var....
Cluedo vilka fina bröllopsbilder så er! Så mysigt! Jag var och beställde min förlovningsring idag så jag tittar lite extra på allt som har med bröllop att göra :)
Cluedo: Ja, silikon. Vi har använt det på några ställen och det blir jättebra.