• Julibebbe

Hur ofta går ni på BVC? Har varit där en gång med min snart 1 mån bebis..

Vi var på BVC o mätte o vägde när hon var 2v, sen sa dom att vi kunde komma på öppen mottagning när vi kände för det, om några veckor kanske... Hur ofta går ni?? Väger o mäter dom varje gång?

• Svar på tråden Hur ofta går ni på BVC? Har varit där en gång med min snart 1 mån bebis..
  • Crazy Baby

Jag går ner till BVC med min lilla Boo var tredje vecka! Tycker det är så spännade och se hur mycket hon växt! Boo blir 4 månader om lite mindre än två veckor!

• uniMog

Vi var iväg i stort sett varje vecka! :-O

Sen gick hon upp dåligt i vikt så jag har nog varit nästan en gång i månaden från halvåret till året.

• Pumpan81

här i linköping fick jag gå ibörjan när lillen var nyfödd 1 gång i veckan sen trappades det av

• Crazy Baby

men jag ska kanske tillägga att vi var nere på BVC när Boo var 8 dagar, 14 dagar, 3 veckor och 1 månad och då var det inbokade besök inte öppna mottagningen!

• Helly78

Samma här som Pumpan81, 1 gång i veckan sen trappades ner..

• KarinN80

Första månaden en gång i veckan sen en gång i månaden, sonen är 5 mån o vi bor i Borås.

• Kvirre

Vi går en gång i veckan fram till första läkarbesöket. Väger och mäter huvudet varje gång, mäter längden om vi ber om det.

• Sunshine78

Varje vecka får man gå dit på torsdagar mellan 10:00-12:00.Går dit varje vecka så jag vet att han växer som man ska,så man känner sig lugn.

• RebeccaKristine

En gång i veckan den första tiden, nu vid 5-månaders ålder går vi en gång i månaden. Å vi väger och mäter varje gång + lite andra grejjer. Låter rätt lite att bara ha vart där en gång när din bäbis är 1 hel månad, fast det är väl olika i olika städer antar jag...

• only Gizmo

en gång i veckan den första tiden,och då vägde o mätte dom varje gång. det är ju viktigt så man vet att dom går upp som dom ska.se till att du får komma oftare.

• Julibebbe

Låter som jag borde gå dit i veckan. Konstigt bara att jag inte fått inbokade besök utan måste komma på öppen mottagning.. ja ja... det kanske var för hon gått upp så bra i vikt som dom tyckte det va onödigt, jag vet inte...

• Umeboshi

Har gått 1g/mån hela tiden, orkar inte dra ner hela ungskocken oftare ärligt talat... och det tycker de är okej på mitt BVC, de ser ju att de växer mellan gångerna!

• jze

den första månaden var jag där varje vecka sen så gick jag dit varannan vecka o nu så blir det om en månad igen...

• salta katten

inbokade besök ca 1 ggr/månad och Isak är 2½ månad.
    Sedan kan man väga/mäta när man vill, det finns i väntrummet, men jag har aldrig gjort det, han äter och är nöjd, så jag ser ingen anledning till det.

Svar på tråden Hur ofta går ni på BVC? Har varit där en gång med min snart 1 mån bebis..