• Disis

Vad göra åt dålig energi i ett sovrum?

Flyttade in i lägenheten för ett halvår sen och har sovit dåligt sen dess. Men trott att det berott på att jag själv mått dåligt, att jag varit stressad bland annat.
    Men nu så har en inneboende flyttat in i sovrummet och hon upplever samma sak där inne. Hon kan inte sova om nätterna och känner sig nedstämd. Jag å andra sidan sover som en stock inne i vardagsrummet.

Har du/ni några tips och råd på hur vi själva ska kunna förbättra energin i rummet?

• Svar på tråden Vad göra åt dålig energi i ett sovrum?
  • Shilow

möblera om, ha ljusa färger, det kan vara så att i det rummet är byggt på "currykors" som man kan känna av och mår riktigt dåligt av!
    Mitt sovrum är likadant, jag flyttade på min säng till andra sidan rummet och sover mkt bättre där.

• Disis

Shilow skrev 2009-01-20 09:48:14 följande:

möblera om, ha ljusa färger, det kan vara så att i det rummet är byggt på "currykors" som man kan känna av och mår riktigt dåligt av!Mitt sovrum är likadant, jag flyttade på min säng till andra sidan rummet och sover mkt bättre där.
    Rummet är målat i lila. Ljuslila med en fondvägg i mörkare lila. Vi flyttade hennes säng igår. Tände rökelse och skvätte saltvatten på rummet (googlat fram detta). Hon sov lite bättre men det var fortfarande illa. Fortfarande konstig känsla i rummet.

Vad är ett currykors?
  • R Franklin

Disis skrev 2009-01-20 10:00:55 följande:

Vad är ett currykors?
    Ett fiktivt påstående av folk som vill sälja sina tjänster med slagruta eller andra attiraljer där de påstår sig kunna hitta dessa ohälsosamma kryss.

Hur skulle magnetfält som går ifrån pol till pol kunna mötas i ett kryss?
  • Disis

R Franklin skrev 2009-01-20 14:06:07 följande:

Disis skrev 2009-01-20 10:00:55 följande:
    Ett fiktivt påstående av folk som vill sälja sina tjänster med slagruta eller andra attiraljer där de påstår sig kunna hitta dessa ohälsosamma kryss. Hur skulle magnetfält som går ifrån pol till pol kunna mötas i ett kryss?
    Jag tror inte att det är påhitt.
  • enola

Bränn torkad salvia, det sägs ta bort dåliga stämningar oavsett vad de beror på. har testat, och min erfarenhet säger att det funkar (nu kommer snart skeptikerna krypande och börjar prata om placeboeffekt, men vem bryr sig? Så länge det fungerar får det bero på vad sjutton som helst vad mig anbelangar).

Lycka till!

• R Franklin

Disis skrev 2009-01-20 14:43:26 följande:

Jag tror inte att det är påhitt.
    Slagruta är väldigt enkelt att testa, varför tror du att ingen lyckats i sådana tester?
  • PajaS

Egentligen kanske jag inte är välkommen in i ockulta forumet med mitt nick. Eller så är jag mycket passande enligt vissa

Valet är ju fritt men har ni inte sett insider när de anlitade fyra personer som skulle vara experter på detta område? Alla fyra, ovetandes om varandra, möblerade rummet helt olika för att hjälpa den stackars tröttern som inte fick sova.

Så det finns inte mycket till hjälp av "fackmän" alltså

• köttbullelydnad

Ställ sängen så att huvudändan är åt ett annat håll. Testa er fram. Ha mörkt i rummet när det är dags att sova, men i mjuka färger så att det inte blir ett "tungt" rum dagtid. Ha gärna en vas eller ett glas med vatten i i närheten av ett element, det ökar luftfuktigheten i rummet och det blir skönare luft.

Svar på tråden Vad göra åt dålig energi i ett sovrum?