Behandla lika? hjälp mig!!
Kämslan, den ska man inte förringa, Lyssna till dig själv och hur du känner att du ska göra.
Min styvfar som idag ingår i "mina föräldrar" sa för många år sedan, jag kan vara rättvis mot dig som mot mina barn, du får samma procentsats av arv, du får samma ekonomiska möjligheter, du får julklappar för samma summa, du får ett eget rum, du får din egen tid- med mig eller din mor - men jag kan aldrig älska dig på samma sätt som mina egna barn, däremot har du och jag nog den bästa relationen i familjen :o) och så är det! Jag vet att vi är viktiga för varandra, men jag har ju en egen pappa som älskar mig mest och inte mina andra syskon som inte är hans barn.
Vad som är viktigt idag, när jag har en bonusdotter är att hon känner att jag ger henne rättvisa, att hon betyder lika mycket hos oss som någon annan medlem av denna familjen oavsett hennes mamma som bor någon annanstans.
Men det är en svår balansgång men bara att du har tankar kring det gör dig till världens bästa styvis för just dina bonusar :o)