• Fru R8

30+ som väntar första barnet i Göteborg BF vår/sommar-07, Del IX

Hej hopp! Återkommer...

• Fru R8

Snabbtitt igen. Karin: Inskolningen låter ju jättefin! Och dagiset också. Malvas inskolning var ju bökigare, men nu funkar det bra på dagis.

Äsch, dundertrött Viktoria lämnar FL igen.. (nej, jag är absolut inte gravid, det verkar inte bli så för oss, men jag har nytt jobb som tar kraft!)

• Fru R8

Hej allihopa!

Jag fortsätter vara dödstrött och är fortfarande inte gravid. Måste vara att jag jobbar halvtid, vilket innebär att jag lämnar och hämtar på dagis och däremellan jobbar som en vansinnig för att hinna allt på mina ynka 20 timmar i veckan. Eller är det mörkret? Nog med gnäll! Malva har varit på 18månaderskontroll (fast hon är snart 20 månader, förstås). Malva var sann mot sin ålder och var helt galet blyg. Hon grät och vägrade prata med doktorn. Det enda doktorn fick se, var hur Malva perkade ut näsa, mun och mage. *suck* Ungen som kan så mycket! Längd vägrade Malva ge oss, men hon har nu passerat 10 kilo! Tjoho! Jag tror det hjälper att Malva gärna äter ren bregott till mellanmål.....

Anki och Åsa: Oj, jag ryser! Så häftigt att ni nästan är där igen, där vi alla var för ett drygt ett och ett halvt år sedan!

Andrea: Hoppas Dantes mage lugnar ned sig.

Elin: Skönt att höra att Max gillar dagis. Malva börjar också finna sig tillrätta, även om hon ofta gråter en skvätt vi lämning. Fy så ont det gör i hjärtat!

Åsa igen: Helt underbart att Viktor äter så bra nu! Hurra!

Rebecca: Jobbigt, när man ser ett sånt drama på dagis. "pop" var dock det sötaste jag hört!!!

Nej, nu måste jag försöka förbereda mig för sängen. Kram på er!

• Fru R8

Frida: Man anmäler först och sen begär man pengarna när barnet är friskt igen, alltså räcker det med att anmäla första dagen. Gick det att förstå det där?
    Och krya på sig till Anton!

Karin: Det verkar verkligen vara ett toppendagis, ni hittat! Och du, klart du inte kan fortsätta där ute på ön i all evighet! Synd för dom bara, den dag du lämnar dom...

• Fru R8

Andrea: Fy attan, för magsjuka och dessutom sådan med dålig tajming. Tröstar er med att sist Malva var magsjuk och kräktes ned hela mig, blev jag aldrig sjuk själv.

Malva har feber, ikväll uppmätt till 39,7, så av alla fina planer med egentid för mamma bidde inte ens en tumme. Fast mest synd är det ju givetvis om Malva!

Äsch, nu råder kaos här. Måste rusa!

• Fru R8

Hej hopp!
    Malva är äntligen feberfri och maken har slutat kräkas (jo, vi toppade det hela med lite kräksjuka!). Själv kräktes jag aldrig, mådde bara vidrigt illa och grät en hel del. Snacka om ynklig! Det värsta var att jag önskade att jag också skulle bli så där riktigt sjuk, så jag fick vara ifred en stund. Är jag sliten eller är jag sliten?

Karin: Låter fantastiskt med barnvakt! Vi hade ju tänkt oss lite barnvakt av farmor och farfar, menPers pappa har nyss drabbats av hjärtflimmer, så det är inte att tänka på nu. Huvudsaken är ju förstås att Pers pappa mår bra, det var inte meningen att låta så självupptagen.

Anna: Quel Bordel, hur kan man inte älska det?! *asg*

En fråga till er som kan tänkas ha en susning: Nu är jag trött på att aldrig bli med barn och skulle vilja utreda det hela, men vart ska vi vända oss här i Göteborg???

Men fy attan, vilken neggigt inlägg. Jag återkommer en gladare dag!!

• Fru R8

Sofia: Tusen tack för tipsen! Verkligen dags för mig att ta tag i detta. Och spara pengar till det...

Ursäkta min självupptagenhet!
    Andrea: Jösses, vilken pärs niu gått igenom. Du ska se att Dante snart äter upp sig igen!

Sofia: Det där med bad. Jag vet att terapeuten på tv4 pratade om det. Hon var så lugn så och uppmanade föräldrarna att ta det lugnt och tvätta barnet så gott det går (tvättlappar eller vad som helst!) eftersom det går över av sig självt. Föga tröst för dig, må hända, men jag nämner det ändå.

Åsa: Hoppas du får vila snart! När blir du ledig från jobbet? Säkerligen är det bebisen som spelar er ett spratt, när det gäller SF-måttet!

Anna: Katt hade suttit fint här, men maken är mindre intresserad och svärmor är allergisk (och vi hoppas ju på mycket barnvakt framöver).

Natt, natt på er!

• Fru R8

Carin: Men hur tufft har ni haft det?! Fy, fy och fy! Skönt att höra att ni alla mår bättre nu och att Nils gillar dagis så här långt. Så sött att han sprang in för att leka!

Karin: Tack för senast! Vi hade så trevligt och Malva ville verkligen inte åka hem. Hela magsjukan missade ju jag, som inte hunnit in här på ett par dagar. Malva har inte visat några tecken ännu.

Anki: Vi hade gärna kommit, men passar på att åka hem till mina föräldrar istället.

Åh, jag längtar efter att träffa fler av er alla, hoppas verkligen det blir så snart!!

Vet ni, jag fattar inte var kvällarna tar vägen. Tycker bara det är fixa, fixa, fixa och sen försent i säng. *mutter* Det var väl dagens ilandsproblem!

• Fru R8

Tänker på er, Rebecca! *stor kram*

• Fru R8

Hej, hej!

Malin: Styrkekramar från mig! Det var ju bra att Åsa kunde berätta mer för oss, om hur vanligt det här är. Sen fattar jag att det väcker oro ändå!

Anna/Em: Nej men fy så jobbigt med kissen! Usch, vem hade inte gråtit? Skönt att åtminstone Anton fick sin Coca tillbaka.

Sofia: Denna eviga kräksjuka, och nu verkar alla drabbas extra hårt med väl många kräkningar... Styrka skickas även åt ert håll!Och du, vilken sketen granne ni hade, som sa detta till dig som var så liten! Fy, fy, fy!

Vet ni! Igår gick Malva in på dagis och vinkade åt mig, utan klamra sig fast vid mig och utan att gråta. Och idag sprang hon in och fick påminnas av fröken om att vända sig om och vinka åt mamma! Det må gå sämre imorrn, men de här två dagarna har jag passat på att njuta av en postiv dagislämning!

Nu ska jag sätta mig och jobba lite, timmana på jobbet räcker inte alltid till att planera mina samtal.

Kram på er!

Svar på tråden 30+ som väntar första barnet i Göteborg BF vår/sommar-07, Del IX