HJÄLP!!! Hur tar man urinprov på hund?
Min tik valp ska vara hos vetrinären i eftermiddag. Och de ville att jag skulle ta med urinprov.. VA? Hur får man henne att kissa i en bunke?
Vetrinären hade inget bra tips över huvudtaget.
Min tik valp ska vara hos vetrinären i eftermiddag. Och de ville att jag skulle ta med urinprov.. VA? Hur får man henne att kissa i en bunke?
Vetrinären hade inget bra tips över huvudtaget.
ja e bara gå runt och så fort hunden sätter sig så under med en plastbytta gärna en stor så att kisset hamnar där i och inte utanför, sen är det bara hälla över i en mindre "fraktvänlig" burk som ska vara ren...
Det gäller att vara steget före hunden heeela tiden. Vet en som band fast en sån där 3liters glassbunke under hunden (stor hanhund dock) bara för att verkligen försöka få iaf ett par droppar. Såg väldigt roligt ut
Soppslev.
Vi kastade under ett glasslådelock på vår tax (inte så många meter över havet direkt) och hällde sen över i en burk.
Det gäller att vara snabb
Hög kant på locket är ingen nackdel. Lite skillnad när man bara kan sätta under en butt eller burk på schäfern.
Hahahaha...min vovve hade vägrat kissa då, än mindre röra sig Ja jagade min med en plastburk ute på promenaden...fick upp nåra droppar innan han tvärslutade kissa och började stirra på matte som att hon va galen
Vad händer om du drar ut på kissrundan in i det längsta så att hon oavsett vad måste sätta sig, går tätt intill tills det är dags och då direkt dyker ner med nåt att samla upp det i?
Jag har också en tik som är otroligt nojjig med var hon sätter sig och kissar. Då jag behövde ett urinprov från henne så var det bara att "smyga" efter henne och så fort hon satte sig ner sticka in en liten plastskål under henne :). Hon verkade bli både snopen och förnärmad över mitt beteende och jag antar att mina grannar fick en rolig stund när de iaktog oss =D. Lycka till!