Inlägg från: mamma till 3 små |Visa alla inlägg
  • mamma till 3 små

Bakmaskinstråden

åå va kul en tråd för mig :) hålelr jut nu på att göra ett bröd i en maskin jag fick av mina föräldrar i julklapp..

fanns med endel recept i instruktions boken men skulle gärna vilja ha lite fler recept på ljust bröd då jag inte är så förtjust i grovt

• mamma till 3 små

oj fanns massor där finns det nån som kan rekomendera nått

• mamma till 3 små

jag har en OBH nordika kitchen bread maker med 12 olika bak pogram och timer nån mer som har den..
    kan man göra det receptet du föreslog -atelli i den??

• mamma till 3 små
    Svar på #154
    Frida73 skrev 2009-03-10 17:24:31 följande:
    Sällar mig till skaran lyckliga bakmaskinsägare. Har haft den i över 10 år nu och fortfarande i flitig användning! Angående bullar brukar jag göra den söta vetebrödsdegen i bakmaskin på deg-programmet och när det är blandat och jäst brukar jag baka ut det till traditionella bullar och grädda i ugnen. Vill ha bullarna i mer traditionell form så det ser fina ut att bjuda på också och inte bara goda att äta. Vet en kille som bakar både vetebröd och sockerkaka i sin bakmaskin så det är ju möjligt om man inte bryr sig i det estetiska
    hur gör man sockerkaka i den?? kan man det i min mån tro har en OBH nordika kitchen breadmaker..
  • mamma till 3 små

nån som vet om man kan köpa såna där färdiga påsar med brödmix som man bara tillsätter jäst å vatten och köra i bakmaskinen?

Svar på tråden Bakmaskinstråden