• pojkens

hur gör ni när ni går till simhall med de små?

jag och sambon är lite sugna på att snart ta vår 2 månaders till simhallen. dvs babybada lite i den varma bassängen. Men jag är lite nervös hur jag ska sköta allt i omklädningsrummet. Låter kanske som en konstig sak men eftersom han inte kan sitta och knappt hålla huvudet så blir det ju lite bök med duschandet och så. Hur fixar ni andra det? Duschar ni bara snabbt av er själva med barnet i famnen? För det är ju svårt att lägga ifrån sig honom på något mysigt och säkert ställe i duschen och i omklädningsrummet...
    alla tips är välkomna :)

• Svar på tråden hur gör ni när ni går till simhall med de små?
  • miababia

jag hade med mig babyskyddet. i simhallen så hade de madrass som man kunde ha på golvet i duschen och lägga bebisen i.

• Blå Flygare

På de simmhallar vi varit på (båda har babysim) finns barnmatstol antilop som man kan ha vid duschen och omklädningen. När de är för små för den kan de läggas i vagnens liggdel eller på skötbädd eller så. Har man babyskyddet med så kan det användas.

• liin

Har alltid haft dottern på armen...

Han fanns där ute... Jag fann honom!!!!
  • Jempajenny

I vårt badhus finns det Antilopstolar att ta med in i duschen och även "skötbäddar" man kan lägga bebisen på i duschen. Agnes sitter själv i stolen nu så då sitter hon där medan jag duschar och sedan tar jag henne på armen och dushar av henne.

Ring och fråga vilka möjligheter som finns i er simhall. Har de babysimkurser har de säkert "hjälpmedel" i duscharna.

Lycka till! Det är jättemysigt att bada tillsammans.

• pojkens

har ni alltså babyskyddet/vagnen inne i duschrummet? verkar ju lite krångligt men det kanske är så man får göra.

• War

Som sagt, babyskyddet... det är toppen att bada med sitt barn.

• magen84

där jag är och badar finns det speciella mattor som man kan ha i duschen till dom sm, och sen finns det stolar till den som kan sitta själva. när vi har duschat så går vi in i det rummet som ligger innan bastun för där är det lite varmare och torkar oss så sätter jag på honom kläderna (har skötväskan med in där) sen ut i korridoren där pappa väntar på honom sen går jag och duschar och klär mig. det var bökigt första gången innan man hitta det smidigatse sättet... men det är ju såå mysigt att bada med dom små!!

• MuminMy

Först skulle jag nog säga att ni ska vänta en månad till innan ni ger er iväg till simhallen och badar med bebis.

Babyskyddet är kanon att ha med, först lite plastad frotte sedan en handduk och så barnet. Du kan också ta med en uppblåsbar skötbädd att ha i duschen. Ytterligare ett alternativ är en bärsjal (finns sk. vattensjalar)

FL har lyssnat! Forumdelen blir bredare!
  • pojkens

MuminMy skrev 2009-01-21 20:49:35 följande:

Först skulle jag nog säga att ni ska vänta en månad till innan ni ger er iväg till simhallen och badar med bebis.
    jo kanske det. bara han kan stödja huvudet själv gör ju att allting blir mycket lättare.
  • PitraPi

Jag började på babysim när sonen var 3 månader och då duschade jag med honom i famnen. Fokus var på att skölja av honom, duscha själv kan man ju alltid göra hemma igen. Efter duschandet la jag honom på en vikt handduk på golvet.

• War

Är väl riktiga influensatider just nu med och badhuset är en riktig smitthärd.

• mammatill2härligavildar

Ååå va mysig att gå och bada. Vår kille älskar att bada. Tror det är bra att vänja dom tidigt=) Ta med babyskyddet in så kan bebben sitta däri när du duschar, sen tar du bebben i famnen o duschar av.
    Första gången orkade vår kille 30 min. Sen däckade han när vi ammade. Brukar alltid sova gott efter vi badat.
    Simma lugnt!

• flaxa

War skrev 2009-01-22 10:56:11 följande:

Är väl riktiga influensatider just nu med och badhuset är en riktig smitthärd.
    Varför då? Trodde att förkylningar smittade typ i luften och när många tar i handtag och likn.
  • pojkens

flaxa skrev 2009-01-29 14:36:34 följande:

War skrev 2009-01-22 10:56:11 följande:
    Varför då? Trodde att förkylningar smittade typ i luften och när många tar i handtag och likn.
    det är väl mest att förkylningar smittar mest där det är mycket folk, vilket även inkluderar badhus. men det är nog itne värre än någon annanstans.
  • Hope4y

I vårt badhus finns antilop stol o plastade madrasser att ha barnen i.

lycka till>!

Svar på tråden hur gör ni när ni går till simhall med de små?