• Lanloun

Plasttallrik med sugpropp som sitter FAST?

Någon som vet var det finns en bra?

Gärna någon som sitter fast på IKEA's plastbarnstol, på det lilla bordet som hör till stolen.

IKEA's egna plasttallrikar med sugpropp sitter inte alls fast...

Ngn som har tips?

• Svar på tråden Plasttallrik med sugpropp som sitter FAST?
  • cosinus

Nä, ett nog motiverat barn får loss vilken tallrik som helst är min erfarenhet.

Sugproppstallrikarna är bra för att hindra att tallriken glider runt av misstag men för att förhindra små ligister från att hälla ut maten duger de inte.

Min son var blixtsnabb och avslutade varje måltid med att hälla ut resterna ur tallriken som 1-åring men sen gick det över.

• Lanloun

cosinus skrev 2009-01-20 21:00:43 följande:

Nä, ett nog motiverat barn får loss vilken tallrik som helst är min erfarenhet. Sugproppstallrikarna är bra för att hindra att tallriken glider runt av misstag men för att förhindra små ligister från att hälla ut maten duger de inte. Min son var blixtsnabb och avslutade varje måltid med att hälla ut resterna ur tallriken som 1-åring men sen gick det över.
    Hehe okej vilken buse

Någon annan?
  • Puff Mummy

Spöket Labans djupa tallrikar med plastring funkar bra på vårt bord (laminatyta). Blöt lite på ringen först!

• Puff Mummy

ps de satt ännu bättre på IKEAs brickbord till Antilopstol...

• Lanloun

Puff Mummy skrev 2009-01-23 20:20:29 följande:

Spöket Labans djupa tallrikar med plastring funkar bra på vårt bord (laminatyta). Blöt lite på ringen först!
    Var kan jag köpa en sån tallrik???
  • mimi85

Vi har också spöket labans djupa tallrik o den sitter rätt bra! lillen har inte lyckats än o riva ner den:P

• blå fisk

Vi har en Mumintrollet tallrik, som väl är samma modell som Spöket Laban skulle jag tro, den får min dotter loss på nolltid, den är köpt på Babyland. Sen har vi en Bambino tallrik och den sitter mycket bättre, köpt på ICA MAXI. Men vår dotter har fått loss den också vid något tillfälle, men den sitter i alla fall bättre.

• Puff Mummy

Vi köpte våra på en liten affär i Vasastan, Stockholm, men jag tror att de finns på Babyland också.

Lanloun skrev 2009-01-24 08:13:01 följande:
    Puff Mummy skrev 2009-01-23 20:20:29 följande:
    Var kan jag köpa en sån tallrik???
  • trisha
    Svar på #9
    nuby har sådana tallrikar oxå, finns bla på city gross. Vet dock inte om de är bra, har inte provat.
  • lycklig mamma 1

har en nuby tallrik till min dotter,,,tycker den funkar bra

Svar på tråden Plasttallrik med sugpropp som sitter FAST?