• Bålsta Mia

Ni som varit på Lanzarote, snälla läs här och tipsa mig tack!

Vi ska åka till Puerto del Carmen på Lanzarote nästa fredag! Är jättenyfiken på ön och ser verkligen fram emot det! Vi har två barn, en 1 åring och en 3,5 åring med oss.

Vi skulle jättegärna vilja ha tips på vad vi bör se när vi är där? eller uppleva?
    Tips på matställen? Barntips?

All info är varmt välkommen!
    tack på förhand!!

• Svar på tråden Ni som varit på Lanzarote, snälla läs här och tipsa mig tack!
  • Karin L

Vi var där när vår dotter var tio veckor och då var hon mest som ett litet "paket", men jag tyckte det var ganska barnvänligt. Ofta flyttade de bord och dylikt när vi var ute och åt så att vi skulle få plats med vagnen. Om man följer strandpromenaden till höger (näsan mot vattnet) så ligger de massa bra butiker. En Zara butik med bara barnkläder, längst ner i centrumet ligger en fransk barnklädesbutik med mycket fint. Dock inte så billigt, som hemma...

Trevlig resa!

• Bålsta Mia

Tack för tips! Ni kanske inte gjorde nån utflykt då eller?
    Flera tips!? please!

• Karin L

Nej, vi gjorde ingen utflykt då hon var så liten och det var värmebölja. Men det var bra, det var nära till flygplatsen. Jag antar att ni åker charter, titta på deras hemsida om du inte kan läsa om utflykterna redan nu hemma så kan ni fundera. Ni kanske redan har gjort det!

• höstmamma06

Vi bodde mitt emellan dom två stora stränderna, vill bara tipsa om att det finns en lite mysig strand där. Inte så många som ligger där, perfekt för små barn. Man kan gå ner på flera ställen,tyvärr minns jag inte vad vårat hotell hette.

• Bålsta Mia

Åh, va synd att du inte mindes erat hotell! Låter mysigt med stranden..

Fler förslag?

• Mamasnest

Jag kom hem från Puerto Del Carmen i torsdags, reste med min man och våra 3 barn.

Stränderna är underbara och strandpromenaden jättebra. Bästa maten längs stranden var den restaurangen där de har ett lekrum som barnen kan leka i.

Åk inte på långa båtturer, vi åkte till Fuerteventura och alla på båten spydde typ för det var så mycket vågor. Det var hela tiden in och ut ur båtar och bussar så det blev jobbigt för barnen.

Ni måste åka på marknaden i Teugise, den var underbar. Tröttnar barnen finns det en jättestor lekpark där också.

Fler frågor?

Trebarnsmamma på heltid mamasnestmum.blogspot.com/
  • Jwa

puffar för tråden...

Vi ska åka till Lanzarote, playa Blanca, nu på fredag. TS, åker ni nu på fredag???

• FruMadde4barnTätt

vi funderar oxå på Lanzarote, Blue village Playa Blanka
    4 april en vecka, det kostar 15000 kr.
    det fanns barnpool, lekplats, djurparker, snorkling, långgrund strand vid havet, bamseklubb, osv...

vad kostar det att äta, vad kostar maten på Lanzarote och vad kostar utflyckterna?? någon som vet??

• Rae

Jag och min man var på Playa Blanca för många år sedan, innan barnen, men det var underbart. Vi var på en rolig utflykt till grottorna i norra(?) Lanzarote, där det fanns vita krabbor och man fick gå in i en del grootor. Det var inte trångt, utan stort och luftigt. Kan tänka mig att barn skulle tycka det var lite spännande.

Svar på tråden Ni som varit på Lanzarote, snälla läs här och tipsa mig tack!