Inlägg från: knäppisen |Visa alla inlägg
  • knäppisen

Prematurer med sömnproblem?

Jag har inga direkta tips men jag har läst att det är väldigt vanligt att extremprematurer får rubbad dygnsrytm o sömnproblem av olika slag.

Har du provat med Omega-3 ?
    Han har inte ont nånstans ?

• knäppisen
    Svar på #2
    blev väldigt nyfiken. Vem hade ni sömnsamtal med ?
    (har själv en son som sovit som en kratta o slet mitt hår för att få hjälp)
  • knäppisen

Kickans mamma skrev 2009-01-21 12:29:24 följande:

Jag slet också mitt hår men jag blev skickad til BUP av BVC för de tyckte det var jag som hade problem alt att wincent hade ngt fel så där har jag gått på sömnsamtal men det var med Barnläkarmotagningen jag utarbetade denna sömnstarategi med en av sköterskorna om öppnad mottagningen tidigare så vi kunde prata.
    Vilken tur du har som hamnade rätt. Jag har också haft kontakt med barnpsykolog via habiliteringen men det enda de förslog var femminutersmetoden eller samsova. Ingetdera fungerade. BVC hade lite tips, men inget som jag inte redan hade provat. Barnläkaren på barnmottagningen som vi går till hade inte heller några andra råd än att "det brukar ju bli bättre med åldern".
  • knäppisen

Kickans mamma skrev 2009-01-21 16:48:51 följande:

knäppisen testa det jag skrev men som sagt det löser inte problemen om en dag
    peppar peppar, så sover han bra nu. Vaknar nån gång/natt men somnar oftast om direkt när han får lite vatten o dricka. När det blir kaos igen ska jag ha ditt tips i åtanke.
Svar på tråden Prematurer med sömnproblem?