• paintflicka

60 gram kolhydrater per dag - för mycket?

Nu läste jag igenom innehållsdeklarationen på mitt viktminskningspulver noga och konstaterar att jag antagligen kommer att äta för mycket kolhydrater för att komma i ketos på detta pulver. Om jag äter enligt rekommendationen så får jag 800 kcal och 60 gram kolhydrater. Bör jag i så fall ta en påse mindre och hamna på 640 kcal och 48 gram kolhydrater. Lite för mycket kolhydrater fortfarande för ketos?

Någon som vet?

Jag bor inte i Sverige så jag får inte tag på samma produkter i butikern som finns i Sverige. Annars hade jag nog valt Nutrilett.

• Svar på tråden 60 gram kolhydrater per dag - för mycket?
  • Amilie

Enligt GI fas 1 så rekomenderas man äta högst 20-30 gram kolhydrater per dag. Men samtidigt så måste du få i dig mer kcal än 800 för att gå ner i vikt på ett hälsosamt sätt!

Varför inte äta vanlig mat och försöka leva på en 1300 kcal per dag? Jag har provat det mesta och för mig är det de som funkat bäst på längre sikt!

• fillie

varför inte köra LCHF?

Neo 070928 & William 080901
  • paintflicka

Amilie skrev 2009-01-21 12:32:55 följande:

Enligt GI fas 1 så rekomenderas man äta högst 20-30 gram kolhydrater per dag. Men samtidigt så måste du få i dig mer kcal än 800 för att gå ner i vikt på ett hälsosamt sätt! Varför inte äta vanlig mat och försöka leva på en 1300 kcal per dag? Jag har provat det mesta och för mig är det de som funkat bäst på längre sikt!
    Tja, för att jag vill ha resultat och jag har provat att äta vanlig mat och räkna och räkna och jag har torskat varenda gån. Tänkte att om jag enbart äter pulver en tid så kan jag liksom gå ner snabbt och sen börja med att räkna kalorier och gå ner långsammare. Jag har ca 20-30 kilos övervikt.
  • paintflicka

fillie skrev 2009-01-21 12:34:26 följande:

varför inte köra LCHF?
    Jag är lat och dålig på att ta reda på vad som är ok att äta. Nu kommer jag köra något åt det hållet när jag har gått ner en del, men inte i början.
  • Amilie

Kan funka, dock r jag rädd att man lessnar på pulvret och trillar dit på en floskig pizza... =)

Både 640 och 800 kcal är hur som helst för lite, du försätter bara din kropp på sparlåga och hjärnan kommer bara att intala dig att äta socker och fet mat. Det är stenåldermänniskan i oss som ställer till det! Du kanske kan byta ut två mål mot oulver och resten LCHF då. Pulver till frukost och mellis och typ kyckling, fisk eller skaldjur coh grösnaker till lunch och middag?

• paintflicka

Hur mycket kolhydrater äter man i steg 2 med GI metoden?

Svar på tråden 60 gram kolhydrater per dag - för mycket?