Jag är otrogen och kan inte sluta.. hjälp mig!
Hej!
Jag har det perfekta livet. Utåt sett.
Sambo, dotter, hus på landet, bra jobb, bra fritidsintressen.. tja, allt. Men jag är inte lycklig.
Jag är bra kompis med min sambo, vi kommer bra överens och har samma intressen. Men that´s it typ.
Jag har en längre tid varit besviken på vårt förhållande. Det finns inte så mycket kärlek kvar. Mest vänskap. Men vi har varit tillsammans över 10 år också. Kanske det bara ska va vänskap då? Jag vet inte...
Han har inget behov av närhet, och jag har ett enormt behov. Vi är väldigt olika där och det är jobbigt. För mig. Han är väldigt noggrann, och våra gräl går mest ut på vem som har städat vad o var, och vad som ligger framme och sånt.
Jag vill diskutera djupa saker, men han vill aldrig göra det. Han är inte intresserad av sånt.
Och ja- jag har pratat med honom. Många gånger. "Bara du ändrar dig blir allt bra" är hans svar. Han vill inte gå på terapi, det har jag föreslagit.
Jag vet inte om jag orkar längre. Eller har jag för höga krav.
Nu har jag för 2 månader sen träffat en annan. :( Jag ville bara va kompis med honom, men det blev nu lite mer. Vi har inte sex, men kysser varandra och allt sånt.
Jag tycker väldigt mycket om den här karln, och han tycker om mig. Han är seriös. Han har t.om. föreslagit att jag ska komma och bo hos honom. Med dottern.
Han är just en sån som jag alltid velat ha. Utåtriktad, humoristisk, vill diskutera livet och djupa saker, lika kramgo som mig. Vi har många likadana tankar om livet.
Han bor i en liten lägenhet, och tja, jag är väl inte såå intresserad att flytta från ett stort fint hus till en liten lya.
Samtidigt som jag inte är så materiell. Jag älskar vårt hus, men ska jag bo kvar i ett hus och hålla kulissen uppe bara för att jag tycker synd om min nuv sambo?
Jag vet att han tycker mer om huset än mig, men han har inte råd att bo kvar ensam.. och jag vill att han ska få bo i huset. Jag är kanske fjantig.
Vad sjutton ska jag göra?
Jag kan inte gå bakom ryggen på honom hur länge som helst, han är en fin människa, men jag kan inte säga att jag älskar honom.
Hur min "älskare" sen är som person har jag sett en del av, men inte allt - naturligtvis. Men jag attraheras av honom.
Kan detta vara något övergående? Jag kan inte sluta tänka på honom. Kan man bygga ett förhållande på nåt som börjat med otrohet? :/
Har nån erfarenhet eller kloka råd?
Och ja - jag vet att jag gör fel. Man ska inte va otrogen. Men jag klarar inte av att leva i ett förhållande där det inte finns nån närhet. Och det har jag känt många år.
Men borde jag stanna kvar ändå? För dotterns skull? Hon är 2.
Många frågor, hoppas på några råd.
Jag vet att många kanske dömer mig. Det har jag redan upplevt i min närmaste vänkrets. Min sambo är ju så snäll. Jo, det vet jag också. Men jag vill hellre ha konkreta råd nu.
Tacksam för svar.