• Mamma89

Barnrum, vilken färg?!

Nu så flyttar jag äntligen in till killen i en 3:a och jag ska få inreda ett barn rum. JIPPI!
    Ska bli så kul, men nu till det stora dilemmat vilken färg ska det gå i?
    Vi har inte tagit reda på könet och kommer antagligen inte göra det heller, och jag är inte alls så sugen på dom klassiska färgerna rosa och blått.

Är det någon som kan hjälpa mig? Om bilder finns skulle jag bli superglad

• Svar på tråden Barnrum, vilken färg?!
  • MissBeccis

En kompis till mig har målat barnrummet i ljus kaffefärg, eller sandfärg kanske man ska kalla det. Tror de köpte färgen billigt på ICA MAXI. Blev supersnyggt, och passar båda könen! Väldigt stilrent.

• linus

Vi valde grönt

Fast vi målade efter att Elias kom då iof. Har bild i galleriet om du vil lse

• Jojo77

Min kompis fick inspiration av Äntligen hemma och målade sandfärgat med en turkos fondvägg. Jättefint blev det.

• Teskedsmamman

Grönt och blått är ju rogivande färger... så grönt skulle jag rösta på om ni inte vet könet

Rosa, rött, orange och klargul är förkastligt i sovrum... rött framfrö allt pumpa upp pulsen!

• Mamma till LovaLo

Var på barnkalas i dag och där hade dom en jättesnygg randig tapet i många färger med olika stora ränder på en fondvägg och resten var vitt. Hur snyggt som hellst!

• Mamma89

Grönt har jag verkligen tittat på faktiskt, vill ha en rätt ljus men ändå "fyllig" grön färg i så fall.

Kaffe/sand färg låter faktiskt inte helt fel, ska man kanske ha nån fond vägg till det, precis som jojo77 sa kan det faktiskt vara hätig med en turkosvägg.

Ahh blir galen på dessa rum

• Kadorran

Hej hej...mitt bebis rum e blått o rött...tänkte bara om du ville se.fast det e blått heheh..så finns de bilder i galleri....

Lycka till med allt...*L*

• Jojo77

Märket som heter Lady har fina färger. Vet inte riktigt om det är Alcro eller Flugger eller vad det är men nåt sånt.

• Mamma89

Kadorran: Erat rum var verkligen fint fast det var blått en mycket mörkere färg än vad jag trodde "alla andra hade"
    Egentligen tror jag vi behöver en rätt mörk färg också för det är rätt ljust i rummet.

• Kadorran

mamma89....tack så mycket....det e super mysigt o sitta där inne o mysa o drömma sig bort *L*.....ja jag vill inte ha bebisblått..gillar mörka färger....*L*

• Angels76

Vi målade vår dotters rum i en mild skön grön färg. Jag älskar den. Den är piffig och pastellig men ändå neutral och kan hålla hur länge som helst. S1010-G30Y heter den. Vi har massor av starka färger till för att piffa upp rummet och göra det lite barnsligt roligare och så Muminbården såklart.

• Jessica24

Jag tycker att både ljusgula- (ingen skrikig nyans dock) och sandfärgade väggar är snyggt + en söt bård som passar till tapeterna.

/Jessica24

• Mamma89

Tack för alla tips, nu är jag helt inne på grönt eller sand/kaffe färgat.
    Det blir helt enkelt att åka iväg och kika i färg butiker imorrn

• lovelylocks

har inte läst tidigrae inlägg men kan ge ett tips ändå kanske? :)

måla i en ljus vitbeige färg på 3 väggar och gör en fondvägg grön, röd, turkos, lila... du får inmycket färg till rummet utan att det blir FÖR mycket. en väninna har gort så i hela huset! sovrummet hennes: vitt/plommonlila, minsta flickans: vitt/knallrosa, äldsta flickans vitt/rött. sketasnyggt! så har hon satsat på mycket färgglada matchande accevcoarers typ gradiner, mattor,sänglakan...

Svar på tråden Barnrum, vilken färg?!