• Zafara

Hur vet jag vilken termometer som visar rätt?

Min lille son är sjuk just nu å har feber, i natt kännde ja att de hade varit bra att kollat tempen på han, men ville inte göra de då vi har en som
    ska va i rumpan.

Så ja fundera på en örontermometer, pratade med en än å hon hade en
    Braun liggandes som hon inte använde som ja fick

Glad i vågen gick ja hem för att kolla tempen på lilleman, den visa 37,7 men kännde i pannan när ja pussar han att han hade högre temp än så

så de blev fram med rumptempen å den visa 39,1 i feber

finns de nått sätt man kan kolla en termometer om den visar rätt temp??
    (¯`''?.¸(¯`''?.¸♥ Mamma till Gullungen Wiggo 07-03-20 ♥¸ .?''´¯)¸.?''´¯)
  • Svar på tråden Hur vet jag vilken termometer som visar rätt?
  • krakel

Den i rumpan är den som är mest pålitlig... den ger direkt temp..
    alla andra måste man va supernoga med så inget påverkar tempen..

munnen kan ju det räcka att man kanske inte stänger munnen så blir det lägre...

örat måste man se till att det görs på rätt sätt med så det inte diffar på graderna...

kanske du behöver byta batteri???har själv en braun som funkar kanon.. testade den med en rump tem i börja och det diffa inte hos oss iaf...

• Addy

Jag hade också en örontemp (visserligen något billigare märke)och den visade 37 något sedan tempade vi rumpan och då hade han över 39. På barnmedicin rekommenderade dom att man använder rumptemp för tydligen kan bara lite vax i öran störa tempen regält

• Zafara

humm de va ju märkligt, ja hade inte sagt nått om de handlat om 0,? nått i grader men från 37,7 till 39,1 e de ett ganska stort hopp....

Bytte batterier i den så de sitter nya

• cosinus

Örontermometer och små barn är svårt. Tycker t o m att min 4-åring kan vara svårtempad.

Babyproffsen har en superbra rumptermometer som är lite mjuk och böjbar i spetsen och tempar superfort. På 3 sekunder får man svar så pinan blir kort. Kostar runt 100-lappen.

• Zafara

man tycker ju att köper man en märkes termometer så ska de ju inte diffa på så mycke som i mitt fall....

kan man typ kalibrera den eller nått?

• Sha

Upplever att örontempen är för stor för små barn (0-1) Sedan har jag tyckt den funkat bra!

• Ville Mor

I den örontermometern jag har (i bruksanvisningen alltså) står det att man ska ta tempen ett x antal gånger när barnet är friskt. Antar att detta har att göra med att det kan diffa en hel del. Rekommenderar att du testar igen när sonen är frisk.

Gud vet allt men säger inget, jag vet inget men pratar jämt
Svar på tråden Hur vet jag vilken termometer som visar rätt?