• Headrush

Ridlektioner som vuxen?

Kan man ta ridlektioner som vuxen? Om man inte kan någonting alls om hästar och skulle vilja lära sig?

Det är ingen ordning på allting. Man hittar inte vart enda dugg.
  • Svar på tråden Ridlektioner som vuxen?
  • dogcatbird

Självklart kan du ta ridlektioner som vuxen!! Det är bara att ringa runt till ridskolor och höra.

• Flippen

Det där är nog olika från ridskola till ridskola.
    På ridskolan här där vi bor har de lektioner för vuxna, i olika nivåer.

Du får nog ringa och kolla med ridskolan, eller om de har en hemsida.

Nytt år - Nya möjligheter!
  • Headrush
    dogcatbird skrev 2009-01-21 22:16:29 följande:
    Självklart kan du ta ridlektioner som vuxen!! Det är bara att ringa runt till ridskolor och höra.
    Okej, men vad bra Dum fråga kanske, men jag har bara hört om ridskolor för barn.
    Och jag skulle själv vilja lära mig mer om hästar och att rida med det känns lite "fånigt", eller som att ridlärarna skulle tycka det var fånigt om en vuxen människa.... Jaja Du fattar!
  • Alle

På dotterns ridskola har de nybörjargrupper för vuxna.
    Kolla runt lite och hör sen med den ridskola du vill börja på om de har vuxennybörjargrupper.

Det kan ALDRIG bli för mycket glitter!!!
  • Headrush

Vad glad jag blir, då ska jag ringa och höra. Vi har två ridskolor i närheten så då får jag hålla tummarna

• 969803

Jag är också jättesugen på att börja rida men attans vad dyrt det va, åtminstonde här i sthlm i min närhet. Det låg på ca 4500/termin .

• Headrush
    969803 skrev 2009-01-21 22:22:04 följande:
    Jag är också jättesugen på att börja rida men attans vad dyrt det va, åtminstonde här i sthlm i min närhet. Det låg på ca 4500/termin .
    OJ! Ja, det var verkligen dyrt! Jag har ingen aning alls om vad det kostar här... Men jag hoppas inte att det är SÅ dyrt!
  • IVFmamma

Jag betalar "bara" 2400/termin men bor i en håla, tror att det är dyrare i storstäder.

• 969803

MrsHeadrush skrev 2009-01-21 22:25:16 följande:

OJ! Ja, det var verkligen dyrt! Jag har ingen aning alls om vad det kostar här... Men jag hoppas inte att det är SÅ dyrt!
    Ja, men säkert är det stora skillnader på vart man bor. Jag får väl leta runt lite mer för 4500 betalar jag inte.
    Jag tänkte prova turridning, på islandshästar, med min dotter så då får jag iallafall rida .
Svar på tråden Ridlektioner som vuxen?