AMDA skrev 2009-01-22 23:14:20 följande:
Hej!Vi är amstaffkennel Bor nästan granne med kennel rondevu Hunden som du har med i ts är Marinas hund från kennel needful things Denna hane är far till en hel drös med kullar...När du skriver seriös kennel vad menar du då?? För ska man vara en seriös kennel så ska man inte ens avla på blå och vita hundar då det inte är önskvärt då den blå färgen igentligen är en brist på pigment.Dvs En blå hund är en svart hund som fått för lite pigment i
dnat.Om du inte är intresserad av att ställa ut hunden så spelar ju detta inte någon roll.En seriös kennel för oss innebär att man avlar på hundar med ett stabilt psyke. Hundar som funkar som perfekta familjehundar. Sen är det ju en självklarhet att hundarna man avlar på ska vara friska oxå.Såg att du var intresserad av WP vilket jag tycker är jätte kul för det sysslar vi själva med även kennel Rondevu sysslar med WP.Lättaste sättet att hitta kennlar är att kolla på skk´s hemsida sen kan man ju googla fram deras olika hemsidor.Är det nått du undrar över så är det bara att fråga
Men hej!
Nej, utställning är jag inte inne på. Känns för mig fånig att springa med hunden i ett litet snöre inför kritiska ögon. Min hund är ALLTID vackrast - även om den ser ut som en vandrande komposthög
Nej, jag har förstått att blå inte är en "önskvärd" färg (tyvärr), men dock så vacker i mina ögon

Jag är ingen "röd hund person", och brindle tycker jag helt ärligt sällan är fint.
Med seriös kennel menar jag att hundarna är friska, alerta, bra mentalitet, ingen nervositet, sällskapliga, jobbvilja, etc. Ja, allt sånt som seriösa kennlar gör - att få fram det bästa ur rasen.
Tanken är att jag ska köra lydnad (ev tävla) samt även wp då jag tycker det är riktigt skoj och hundarna - oftast - tycker det är skitskoj. Älskar att få jobba hårt med hunden jag är aktiv med. Folk här i krokarna verkar dock tro att jag ska hänga upp hunden i ett träd och slå med påkar så att det blir en värstinghund

Inga fördomar såhär långt... *Suckar*
En helt otippad fråga - vart sjutton ligger Limmared??