AC7877 skrev 2009-02-27 15:43:58 följande:
Jag har nu fått svar på mitt mail till Fertilitetenheten/HS___________________________________________FRÅGA med anledning av info på hemsida "Syskonbehandling genom donatorinsemination eller ny IVF kan endast ges genom egenfinansiering:1. Krävs det att det finns kvar tillgänglig sperma från samma donator som användes till barn nr 1 (dvs måste samma donator användas till båda barnen)?2. Vad är kostnaden för (i) egenfinansierad donatorinsemination och (ii) för ny IVF-behandling SVAR"Dessa svar gäller syskonbehandling, d.v.s. de par som fått barn efter behandling här på Fertilitetsenheten. (Har man inte gjort behandling här och vill ha syskon, är det så att man måste också bidra med donator för att kunna få göra behandling, det råder ju brist på donatorer)1. Det är ingen krav, men helst om möjligt att använda samma donator.2. Kostnaden för egenfinansierad donatorinsemination är för närvarande 8 500 kr/insemination.Kostnaden för egenfinanseirad IVF med donerade spermier är för närvarande 30 500:-Priser kan komma att justeras."_________________________________________Jag skulle gissa att dessa regler gälla alla par som behöver hjälp inte bara lesbiska.
vet ni hur det är med kö-tid? måste man köa igen i 1,5 år eller är det en egen kö för syskon?