Inlägg från: Xantippa2004 |Visa alla inlägg
  • Xantippa2004

Är detta etiskt rätt?

Helt rätt!! Jag hade inte brytt mig om iaf den primära anledningen till att jag blev född var att rädda mitt äldre syskon...bara man får samma plats och kärlek osv i familjen som övriga barn sen så

• Xantippa2004

lovemyboys skrev 2009-01-22 10:16:50 följande:

Ååå, shit...va hemska saker det finns!!!Ja svarar JAAAAA, jag hade personligen gjort allt , för att rädda mina grabbar!!!Och ett beslut om att föda ett barn till för att kunna rädda storebrorsan, kan ju inte vert ett LÄTT beslut!!!! Dom vet ju va denna lilla tjej kommer att behöva gå igenom!!Men att se två av sina barn gå en hemsk död till mötes.......-NEJ,tack!!Jag tycker att det känns som en gåva...-en av de största man kan få!!____LIVET!!!
    Fast om allt går som det ska kommer tjejen inte behöva genomgå nåt alls. De tar blod från navelsträngen så det känner hon ju inte av och skulle hon vara smittad så gör det inget för tjejer kan ha sjukdomen (mamman har ju den)
  • Xantippa2004

Lena skrev 2009-01-22 10:38:02 följande:

Jag tycker det är rätt förutsatt att man inte skaffar ett till barn BARA därför.
    Så du skulle se på när ditt barn dog om du egentligen inte ville ha ett barn till?
  • Xantippa2004

Lena skrev 2009-01-22 10:51:59 följande:

Xantippa2004 skrev 2009-01-22 10:38:52 följande:
    jag gör inte alltid det som är etiskt rätt, gör du?
    ja, uteslutande när det gäller liv och död...i synnerhet för mina barns liv. Där kan jag klappa min på bröstet och säga att jag inte skulle begå ett enda misstag!
Svar på tråden Är detta etiskt rätt?