Inlägg från: logg81 |Visa alla inlägg
  • logg81

Är detta etiskt rätt?

Helt rätt!
    Så länge det inte finns risk för att donatorn kan skadas så är det bara att tuta o köra...

Jag och Auleen - För varandra. Mot resten av världen.
  • logg81
    iolanthe skrev 2009-01-23 19:58:59 följande:
    logg81 skrev 2009-01-23 19:24:51 följande: Men vad finns det för garanti att donatorn inte får psykiska skador?
    Jag förstår inte hur en nyfödd kan få psykiska men av att de tar stamceller ur navelsträngen... För jag antar att det är det de ska göra....
  • logg81
    iolanthe skrev 2009-01-23 20:08:59 följande:
    logg81 skrev 2009-01-23 20:06:22 följande: Av att veta att hon kom till endast för att rädda livet på sin bror. Tänk att veta att man inte blev till för sin egen skull och inte veta om man är älskad för sin egen skull. Utan enda orsaken till att man finns är för att rädda livet på sitt syskon.
    Jag tror inte att man tänker så faktiskt. Hade jag blivit till för att min bror skulle få leva hade jag haft en livsuppgift. Min mening med livet.
    Oälskat? Varför skulle de inte älska sin dotter lika gränslöst som de älskar sina söner?
  • logg81
    Cinza skrev 2009-01-23 20:14:59 följande:
    logg81 skrev 2009-01-23 20:12:10 följande: Hade min bror behövt benmärg, njure eller halva min lever hade han fått det. Jag hade inte tvekat en sekund. Jag förstår heller inte varför de inte skulle älska sin dotter lika mycket.
    Ja självklart!
    Jag tror nog att de har en klar plan för hur de berättar för dottern senare och att de aldrig kommer hymla om det. Jag skulle vara superstolt om jag hade kommit till världen och samtidigt räddat min ena bror. Vilken grej lixom...
  • logg81
    smoothiz skrev 2009-01-23 20:23:29 följande:
    om bror inte går att rädda då?..om det inte blir denna solskenshistoria alla hoppas på?...
    Jag tror nog att de är fullt medvetna om alla risker och procentschanser.
Svar på tråden Är detta etiskt rätt?