Inlägg från: smoothiz |Visa alla inlägg
  • smoothiz

Är detta etiskt rätt?

nej det är det inte..för det barnet som kommer födas är ett barn med känslor, ett barn som är ens eget kött och blod, det är ju för tusan ett LIV. det verkar som om det glöms helt bort här, jag tycker det är skrämmande.. 

grattis min lilla camilla som väntar TRILLINGAR! detta fixar du!
  • smoothiz
    Yinsan skrev 2009-01-23 17:06:34 följande:
    Har också läst boken, så himla tänkvärd.Fastnade speciellt för en tanke.Hur kan man som förälder ha det bästa för båda barnen samtidigt när man måste skada den ena för att rädda den andra? Vilket barn värdesätter man högst då?
    precis! vilket liv sätter man högst? svaret är öppenbart...det är inget annat än sorgligt..
  • smoothiz

den flickan kommer få veta långt innan föräldrarna vill att hon ska veta om det, länge innan hon är tillräckligt stor för att riktigt förstå och resonera runt det tror jag.. för så mycket mediauppmärksamhet som denna s.k "design-bebisen" eller "reservdels-bebisen", (båda orden ger mig rysningar...) Emma har fått så finns det väl knappast en chans till att hon ska få veta det på ett skonsamt sätt...eller?..

• smoothiz
    logg81 skrev 2009-01-23 20:19:08 följande:
    Ja självklart! Jag tror nog att de har en klar plan för hur de berättar för dottern senare och att de aldrig kommer hymla om det. Jag skulle vara superstolt om jag hade kommit till världen och samtidigt räddat min ena bror. Vilken grej lixom...
    om bror inte går att rädda då?..om det inte blir denna solskenshistoria alla hoppas på?...
  • smoothiz
    Cinza skrev 2009-01-23 20:14:59 följande:
    logg81 skrev 2009-01-23 20:12:10 följande: Hade min bror behövt benmärg, njure eller halva min lever hade han fått det. Jag hade inte tvekat en sekund. Jag förstår heller inte varför de inte skulle älska sin dotter lika mycket.
    ja det är lätt för dig som vuxen att säga det..om detta med stamceller från navelsträngen inte går, vad blir nästa steg?..benmärgdonation? det innebär ju smärta, sprutor och sjukhusvistelser..för en liten flicka kanske detta inte är så självklart att hon ska gå igenom..
Svar på tråden Är detta etiskt rätt?