Favorit i Repris: Det fulaste du vet hemma hos andra!
Den här tråden var poppis för ett antal år sedan
Vad tycker du är den fulaste inredningen?
Den här tråden var poppis för ett antal år sedan
Vad tycker du är den fulaste inredningen?
Rostfria vitvaror i köket!
Opersonlig inredning som ser ut att vara tagen ur ett inredningsmagasin ger mig krypningar!
När man bara klaffsat ihop allt på en o samma plats och har jättemycket saker precis överallt...då kryper det lite i min kropp
Spetsdukar- och gardiner.
Orange och plast (skiter i hur trendigt det är, det är FULT ändå!)
Plastblommor (gröna växter i plast kan jag acceptera men inte små pelagoner osv. Det ger mig krypningar.)
När ALLT (möbler, mattor, tavlor, porslin) kommer från IKEA.
Astarte skrev 2009-01-22 09:56:20 följande:
Torkade blommor och en miljon små prydnadssaker, överallt. (jag är djupt allergisk mot sånt som inte har en FUNKTION, utan som bara är till för att stå och vara fina, däremot gillar jag när sådant som har en funktion är snyggt designat dessutom)
Furupanel o furutak om det inta är målat vitt! Svart hörnsoffa med svart soffbord med kakelplattor på och en sån där golvlampa i hörnet av soffan som hänger över och givetvis en svart bokhylla till detta med små virkade dukar i med fula prynader typ porslinshundar....hahaha
Furu ger mig verklig gåshud! SVärmor har det överallt, väggar, tak och möbler. Tur att hon är en trevlig människa.
Småprylar överallt är också verkligen hemskt. Små glasfigurer blandat med en miljon olika ljusstakar (som aldrig används) och gärna i bakrunden av 2 stora plastkrukväxter från 80 talet som inte ens ser ut som växter, varken nu eller då.
Tycker det är gräsligt ful med terracotta på väggarna. Och kan störa mig till helvete på folk som inte kan ha matchande gardiner till väggarna. Asså t.ex. rutiga gardiner till randiga väggar e.t.c.