• olympia71

present till 3-årig tjej?

jag skulle vilja ha råd av dig som har en dotter i 3-års åldern...
    mina killar är bjudna på kalas och jag har inte ens kompisar eller släktingar som har tjejer...alla har vi pojkar...
    vad uppskattar en tjej som fyller 3, som har storasyster dessutom vilket kanske gör henne lite mer mogen än en 3-åring utan äldre systrar?
    jag tänkte mig att mina killar skulle ge varsin present...och tänkte väl att dom får kosta någon hundring vardera ungefär (är det normalt på småbarnskompiskalas eller är jag snål?)

• Svar på tråden present till 3-årig tjej?
  • Emeraldy

Min tjej som är 2 år och 8 månader älskar pussel (15 bitar ungefär), pärlor (pärlplattor eller pärlhalsband), trolldeg med verktyg till, olika spel som Memory, Lotto eller absoluta favoritspelet just nu som heter Ballongjakten, men det kostar nog lite mer.

Annars gillar hon att laga mat vid sin spis med tillhörande porslin och grejer som man kan ha i kundvagnen (frukter osv).

Barn behöver kärlek, särskilt när de inte förtjänar den.
  • Cia o krabaten

Min tjej blir snart 4 men äääälskar allt som har med pyssel att gör!
    Pärlor, glitterlim, mönstersaxar, pysselkit osv osv.
    Jag tycker runt 100:- är lagom, inte mer.

• olympia71

superbra tips, mer mer!

just nu är jag inne på
    *kaffeservis i porslin med pippimotiv
    *leklera med glitter
    *kavel och bakformar med bamsemotiv

fler tips är välkomna, gärna något lite "ovanligt"

• rosalinda38

Min dotter älskade gosedjur i 3 års ålder, gärna kaniner och hästar(än i dag). Dock-säng och dockvagn med täcken o kuddar är poppis när dom e 3 år. Leksaksugn med tillhörande kastrullset går alltid hem.

• Sara och Maja

Min dotter är iofs 4 år men hon har sedan hon var 3 år älskat allt som har med prinsessor att gör. Pippi Långstrump är en annan favorit.

• uvaluva

jag köpte treårspresent på Tiger en affär där allt kostar typ 10-20kr (malmö, finns kanske på andra ställen?). Köpte en guldfärgad väska o fyllde med små glittriga saker typ en börs av paljetter, en glittrande guldfisk, ett gosedjur, en väska i form av ett får, halsband o klämmor. Allt för 80kr!!

• gormisen

Ficklampa... Jag har gett det till två mycket olika tre-åringar och båda två ÄLSKADE dem! Disney har en som är från 3 år.

• Lilla i

Jag har på skämt gett bort ett fakeakvarium till en kompis barn. Det är som en lampa (ser lite ut som en tv) där fiskarna simmar runt. Skitful men ungarna bara älskar den Kostade runt 100 kr så det gör inget om de har sönder den men ännu så länge verkar den extremt hållbar eftersom lillkillen i familjen brukar sitta på den.
    Annars fungerar ju alltid lera, såpbubbelmaskin, roligt badskum. Det brukar ju alltid vara populärt och inte så dyrt heller

• MariaOMarkus

sambons lillasyster som fyllde 3 år förra året fick plastmat eller vad man ska kalla de..hon gillar att låtsasa laga mat till hennes dockor så vi köpte massa olika mat i alla former,typ hamburgare som hon kunde göra,sen så fanns de i glass och även i grönsaker

Vi längtar massor efter Lilla boo
  • Numminen

Jag älskade leksaksbilar när jag var tre Dina pojkar kanske kan vara med och välja något? Det kan vara kul att få nåt annat än traditionella tjejgrejer också! 100 kr per barn tycker jag låter mycket, jag hade nog gett en gemensam present för samma summa. Men jag kanske är snål

• supersemlan

Min treåriga dotter föredrar grejer man kan pyssla med och böcker framför "tjejgrejer". Det finns ju massor av fina böcker just nu, min personliga favorit är Matildas katter av Jan Lööf - superfina bilder och precis lagom spännande historia för en treåring.

Annars, ritblock och kritor eller temperablock t ex. Eller annat pysselmaterial.

• Hjartat2006

Min dotter fyller 3 år nu om några dagar och hon är ganska mogen för sin ålder (pysslade bl.a. med rörpärlor innan hon var 2 år osv). I alla fall, hon tycker det är kul med allt glittrigt som låtsassmycken, att pyssla med lim och glitter, rita med glittriga pennor, spela spel (som t.ex. fiskespel, memory). Hon gillar även att lyssna på barnmusik och sjunga med i låtsasmikrofon + att hon älskar att ta hand om och sköta om sin bebisdocka (troligen för att hon snart blir storasyster), klä ut sig osv

Envis men söt ändå . Julia född 060201, Bebis i magen med BF 090206.
Svar på tråden present till 3-årig tjej?