Inlägg från: MammasÄlsklingar |Visa alla inlägg
  • MammasÄlsklingar

Funderar på att bli hemma mamma i några år.. Någon som har tips råd osv :-)?

Just nu är jag mammaledig åt min 8+ månaders tjej och jag har även en 3+ tjej.
    Funderar på om jag ska vara hemma mamma i några år.
    Ansöka om vårdnadsbidrag och kanske jobba 1 kväll i veckan eller så.
    Vi kommer ha råd med det kommer ha bra ställt trotts det.
    Någon som e hemma mamma som har bra råd osv?
    Går ni på öppna förskolan om dagarna?

• Svar på tråden Funderar på att bli hemma mamma i några år.. Någon som har tips råd osv :-)?
  • MammasÄlsklingar
    inkka skrev 2009-01-22 12:20:22 följande:
    Vi går på öppna förskolan (eller annan aktivitet som finns i kyrkorna här) ungefär 3 gånger i veckan. Ibland träffar vi andra barn hemma med. Det räcker gott och väl för oss. Bara att gå till fiket är ju lite happening för våra barn.Klart du ska passa på vara hemma lite längre! Är inte ekonomin något problem så finns det ju bara fördelar med det
    Ah.. men då kan vi gå på öppnis då sen ligger 2 min ifrån oss gång väg kanon.
    Vad gör ni annars om ni är hemma om dagarna?
    Vore mysigt och få vara hemma med barnen tycker jag
    Om jag ska söka VB sen ringer jag bara till FK om papper då? Vet du?
  • MammasÄlsklingar
    hammarby skrev 2009-01-23 21:18:32 följande:
    MammasÄlsklingar..Antar att du har kollat upp allt innan och läst på om vårdnadsbidraget? Att barnen det gäller måste ha fyllt 1 år och att det gäller som längst till månaden som barnen fyller 3, att du måste ha tagit ut minst 250 SGI-dagar osv..osv..Jag är själv hemma med mina två barn och har vårdnadsbidraget. Vi är ute jättemycket, leker i parken, promenerar i skogen, träffar andra kompisar som också är hemma, går på öppna förskolan både i kyrkan och den "vanliga". Ja dagarna går på nåt sätt..
    Jepp det har jag kollat upp!
    Det jag e rädd för e att barnen ska bli utanför på något sätt än dom barn som går på förskolan? Känner aldrig du så?
Svar på tråden Funderar på att bli hemma mamma i några år.. Någon som har tips råd osv :-)?