• liveandlearn

Hur många gånger har du kuggat på körprovet ??

Själv kuggade jag för FJÄRDE gången idag !!
    Någon som slår detta ? :P

• Svar på tråden Hur många gånger har du kuggat på körprovet ??
  • Bei Bei

Jag kuggade tre gånger (körning alltså, inte teorin)
    Men nu har jag mitt körkort och det är så värt allt slit!

Kämpa vidare!

Vad blev du kuggad för?

♥ Ronja ♥ Hannes ♥
  • Nyfiken gul

klarade mig på andra uppkörningen...  körde som en råtta och hade stans mest ökända inspektör som är känd för att kugga alla jämt.  Men han bara skrattade och sa att det är normalt att vara nervös och jag gjorde inga tabbar som är farliga ur trafiksynpunkt.. ( fick motorstopp när jag stod o väntade på min tur i en rondell och hade för hög växel sen när jag skulle parkera och fick stopp igen) . blev godkänd.

Victor född 10/6 - 2008- - vår älskade son!
  • Astarte

Jag är expert på att bli kuggad 4 gånger på MC (fast en överklagade jag och fick rätt), och två gånger på bil. Men jag har kortet idag!

• Bexaa

Klarade på första uppkörningen...men syrran på tredje och en kompis på sjätte!

• Bexaa

astarte: Vad var det du överklagade på? Nyfiken på anledning till kuggningen den gången!

• Judy

Jag klarade på första försöket. Har en kompis som klarade sig på tredje, på andra körde hon mot rött

En annan kompis följde skyltarna till en ort, men det råkade vara cykelvägskyltar och körde alltså på en cykelväg

• Astarte
    Bexaa skrev 2009-01-22 13:07:48 följande:
    astarte: Vad var det du överklagade på? Nyfiken på anledning till kuggningen den gången!
    Det var när jag körde MC. Man ska då köra slalom på en bana, men på grund av halka hade de flyttat konerna lite hipp som happ, inte hela banan, utan bara vissa koner. Det blev inte så lätt att köra på den som den var uppställd och när jag överklagade fick jag rätt.
  • Lorelei

Teorin klarade jag på första (2 fel)

Körningen kuggade jag första gången fast jag inte gjorde något fel. Däremot gjorde jag inte som inspektören hade tänkt sig och därför kuggade han mig. Ska man tro min körlärare och hans kollegor så gjorde jag det på ett säkrare och mer logiskt sätt... men men... Inte mycket att göra åt. Andra gången klarade jag det galant.

Körläraren tog upp min körning med inspektören efteråt och han erkände att jag hade gjort rätt men att han ändå inte kunde ändra beslutet... That sucks! Kostade mig pengar och tid och framförallt sjävförtroende!

Svar på tråden Hur många gånger har du kuggat på körprovet ??