• Texas 06

Varför läcker mina Dr Brown flaskor?

Fler som har Dr Browns flaskor som läcker när man skakar dem?
    När jag köpte flaskor till sonen så läckte dem aldrig när man skakade på dem, men dessa som jag har köpt till dottern kan även läcka när man matar, ska det vara så eller e det någe fel på dem?

• Svar på tråden Varför läcker mina Dr Brown flaskor?
  • mandolin76

Jag märkte på mina att de läckte om ersättningen var för varm när man skakade flaskan. Om man inte gjorde rent i gängorna innan man matade (om man råkat ut för läkage när man skakat) fortsatte de att läcka även vid matning.  

• Texas 06

Fast jag har provat att blanda med kallt vatten, samma sak där.
    På sonens flaskor trycker man fast den beiga lilla runda grejen (som plastpinnen fästs på) i flaskan, men på de ny sitter den bara löst. Hur är det på dina flaskor?

• hjärterum

Kan även ske om man fått i för mycket i dem!

´´Ta var dag med ett leende.den kommer aldrig åter...`ny mapp har tillkommit i galleriet!`
  • Carbonmamma

Hej!

Denna fråga finns i en annan tråd här också!
    Jag har dessa flaskor och de läcker om man inte använder orginal-nappen till. Blandar man ersättning så ska man skaka flaskan innan man sätter i röret, dvs man sätter på det platta locket och en "vanlig" gängskriv och skakar och sätter sedan dit röret.
    Då funkar det!

• Texas 06

Har än så länge bara 120ml i så de är inte så värst mycket.
    Använder även orginalnappar till, och skakar innan jag satt ner röret.
    Det jag tycker är konstigt är att sonens flaskor inte läcker medans dotter gör det.
    Hans är av en annan modell (dock dr browns) en bredare o tjockare, rymmer dock lika mycket, 240 ml.
    De läcker även om jag bara har vatten och det platta locket på, så jag kan inte fylla på med kallt vatten för att värma på någonstans, utan måste ju då ha en termos med varmt vatten i.

• mandolin76
    Texas 06 skrev 2009-01-22 13:50:48 följande:
    Fast jag har provat att blanda med kallt vatten, samma sak där.På sonens flaskor trycker man fast den beiga lilla runda grejen (som plastpinnen fästs på) i flaskan, men på de ny sitter den bara löst. Hur är det på dina flaskor?
    Min sitter löst precis som din. Det kan ju faktiskt vara så att det är fel på dina flaskor. Jag tycker du skall gå tillbaka till butiken där du köpte dem och göra en reklamation.
  • minnapinna

Om "pinnen" inte sitter fast i den gula "cirkeln" så kan flaskan läcka.

Haha, vilka ord. Men jag vet inte vad de heter. Öppna flaskan och se om allt är tätt.

• Texas 06

minnapinna skrev 2009-01-22 19:39:55 följande:

Om "pinnen" inte sitter fast i den gula "cirkeln" så kan flaskan läcka. Haha, vilka ord.
    Jo men i den sitter den fast, det är i flaskan den inte sitter fast och det gör den i sonens flaskor, vilket gör att det inte läcker.
    Tycker ju att man ska kunna skaka flaskan utan att det bara sprutar ut en massa. Annars e ju risken ganska stor att allt inte blandas ordentligt. Nu får jag ju stå och småröra den. Hel dumt! Ska gå och fråga de på Babyland varför denna flaska är såhär men inte sonens.
    Jätte skumt!
  • minnapinna

Texas,
    ja, gå tilbaka med den. Det kan inte vara så att hålet är för stort då?

• Texas 06

Konstigt om det skulle vara för stort hål på båda flaskorna då.

Idag var jag ute med Leia, hon vart hungrig, jag matade henne, men hon åt inte upp allt, så jag la flaskan ner i vagnen med locket på, men när jag kom hem hade allt runnit ut. Så ska det väl ändå inte vara???

Svar på tråden Varför läcker mina Dr Brown flaskor?