• Texas 06

Varför läcker mina Dr Brown flaskor?

Fler som har Dr Browns flaskor som läcker när man skakar dem?
    När jag köpte flaskor till sonen så läckte dem aldrig när man skakade på dem, men dessa som jag har köpt till dottern kan även läcka när man matar, ska det vara så eller e det någe fel på dem?

• Svar på tråden Varför läcker mina Dr Brown flaskor?
  • Mammafin

För att de är värdelösa, köpte tre på en gång och alla tre läcker. Skrotat dem och kör med avents flaskor som är toppen. Mycket nöjd med dessa!

• Texas 06

Jo fast jag är super nöjd med sonens, därför köpte jag av samma sort (fast en annan variant på flaska, eftersom jag inte hittar exakt likadan).

• Lollo82

Har för mig att det står att man inte ska skaka den flaskan, isf läcker mina också. Jag rör runt med sked.

• 071020

Använde dessa flaskor, står i manualen att man inte ska skaka välling/ersättning i flaskan, kommer inte ihåg anledningen, men man ska röra ihop först sen hälla i flaskan.

• Pildi
    071020 skrev 2009-01-23 17:35:24 följande:
    Använde dessa flaskor, står i manualen att man inte ska skaka välling/ersättning i flaskan, kommer inte ihåg anledningen, men man ska röra ihop först sen hälla i flaskan.
    Jag brukar blanda ersättningen i en annan flaska och sedan hälla över den i dr Browns. De läcker inte annars.
  • Texas 06

Oavsett om jag skulle skaka eller ej så läcker den ju bara jag har den liggandes, tycker bara det är så konstigt att man inte kan ha vätska i flaskan utan att den läcker, det är ju lixom de den är till för.
    Men jag ska iaf höra med återförsäljarna.

• gamm morsan

Pröv sätta om alla delar å tryck ihop dom hårt! Mina läkte även om ersättningen va för varm, trycket blir väl för hårt eller nått. De är väldigt irriterande =/

• Texas 06

Spelar ingen roll om jag drar åt flaskan sååå hårt jag kan, läcker ändå..
    Japp, väldigt irreterande!

• Ca rr o

Om du läser på de pappret som ligger i så står det att man inte ska skaka med röret i för då kan det bli klumpar och tätta till, och har du bara nappen blir det ju inte helt tätt så då kommer det ut, finns korkar att köpa som jag använder så det inte ska läcka.. mycket bättre..Ps, har inte läst nått annat än Ts..

• Ca rr o

mandolin76 skrev 2009-01-22 19:38:37 följande:

Min sitter löst precis som din. Det kan ju faktiskt vara så att det är fel på dina flaskor. Jag tycker du skall gå tillbaka till butiken där du köpte dem och göra en reklamation.
    min sitter också löst.. men den är precis som den ska, har flera så.. men de va inte så för ett tag sen.. nya flaskor..
  • isamarie

Läs hlea bruksanvisningen - man ska inte skaka flaskan överhuvudtaget. Blanda ersättningen genom att röra om med t ex en gaffel istället.

♥≈♥≈♥ Älskade William ♥≈♥≈♥
  • Texas 06

Kan skriva det igen, skakar inte med röret i, och varför ska man inte kunna skaka flaskan utan det i för?
    Konstigt.
    Men oavsett om man får skaka eller ej så tycker jag att de är konstigt att man inte ska kunna förvara vatten i den utan att allt rinner ut. Måste ju vara något fel på dessa flaskor.
    De flaskor jag hade till sonen (Dr Browns) fick man skaka och de läckte aldrig. Tyvärr verkar de inte säljas längre.

• Texas 06

Ca rr o skrev 2009-01-24 13:19:54 följande:

finns korkar att köpa som jag använder så det inte ska läcka.. mycket bättre..Ps, har inte läst nått annat än Ts..
    Vart kan jag köpa dessa korkar då? På samma ställe som jag köper flaskorna eller?
    Tycker dock det är konstigt att man ska behöva köpa saker till flaskorna som gör att de håller tätt. Meningen är ju att de ska förvaras vätska i dem.
  • isamarie

Våra flaskor har aldrig läckt så som du skriver. Jag har haft en flaska med ersättning i skötväskan under t ex en promenad utan att det har börjat läcka.

♥≈♥≈♥ Älskade William ♥≈♥≈♥
  • Texas 06

Den läcker om man lägger den ner, men det tycker jag inte spelar någon roll, den ska inte läcka alls.

• Ca rr o

Texas 06 skrev 2009-01-24 19:49:00 följande:

Ca rr o skrev 2009-01-24 13:19:54 följande:
    Vart kan jag köpa dessa korkar då? På samma ställe som jag köper flaskorna eller?Tycker dock det är konstigt att man ska behöva köpa saker till flaskorna som gör att de håller tätt. Meningen är ju att de ska förvaras vätska i dem.
    Hmm, jag kommer inte ihåg vart jag köpte dom men de va på någon barnaffär.. jätte bra att ha tycker jag.. har så på alla flaskor, även de som inte läcker.. mycket bättre när man ska skaka välling och ha vatten i... då läcker det inte allt.. men va noga på att kolla vad du köper för korkar för jag har jätte många olika och de ser likadana ut men passar inte på alla flaskor.. jag tror att det finns på babyproffsen om jag inte har fel..
Svar på tråden Varför läcker mina Dr Brown flaskor?