• 7Marshmallows

Vad serverar man tillsammans med blodpudding?

Vad serverar man tillsammans med blodpudding?

• Svar på tråden Vad serverar man tillsammans med blodpudding?
  • sunshine82

GEAS blodpudding är godast, den ända jag äter. Serverar den med lingonsylt och bacon och stekt falukorv.

• Asereht

Stekt bacon/fläsk och lingonsylt. Juice att dricka så att järnupptaget blir optimalt.  Kommer ihåg att skolan serverade riven vitkål med lingonsylt i men det är jag ingen fan av. I övrigt så tycker jag att blodpudding är helt ok.

♥ Grabbarna Bus och Syrrans Mamma ♥    Svamlar och pysslar på stickig.blogspot.com
  • 7Marshmallows

Oj vad många snabba svar!

TACK!!!

• Annanym

7Marshmallows skrev 2009-01-22 13:42:34 följande:

Hahahaha! Det var roligt!
    Jag skojade bara. Vi äter blodpudding ibland (även om jag får svårare och svårare att få ner den) och jag brukar ibland ha keso med rårivet äpple/citrusfrukt i små bitar i, eller bara frukten i bitar till.
  • Heeleena

Brukar ha Keso, rårivna morötter och lingonsylt.

• Heeleena

Heeleena skrev 2009-01-22 13:44:36 följande:

Brukar ha Keso, rårivna morötter och lingonsylt.
    glömde bacon!
  • Pelargonen

Lingonsylt och mjölk har jag. Vet att apelsinjuice är bättre men det är ju så sjukt äckligt ihop så det går inte.

• 7Marshmallows

Vilken sorts juice? Vilken som helst? Äpple, apelsin, morot?

Asereht skrev 2009-01-22 13:43:56 följande:
    Stekt bacon/fläsk och lingonsylt. Juice att dricka så att järnupptaget blir optimalt.  Kommer ihåg att skolan serverade riven vitkål med lingonsylt i men det är jag ingen fan av. I övrigt så tycker jag att blodpudding är helt ok.
  • Annanym

C-vitamin gör att kroppen lättare tar upp järnet i blodpuddingen, men det måste inte vara i form av juice. Kiwi, tomater, citrus, jordgubbar eller nåt går också bra. Eller vitkål som är otroligt c-vitaminrikt. Mjölk däremot hämmar järnupptaget, det är därför man ska undvika det till just blodpudding.

• Alle
    7Marshmallows skrev 2009-01-22 13:45:18 följande:
    apelsin, eller apelsin/ananas, även lingondricka går då den har hög c-vitaminhalt.
    Det kan ALDRIG bli för mycket glitter!!!
  • strojes
    7Marshmallows skrev 2009-01-22 13:45:18 följande:
    Det bästa är en med mycket c-vitamin i så juice på citrusfrukter är allra bäst.
    Vi äter blodpuddingen med riven vitkål och lingonsylt till. Gör även en sallad med rivna morötter och rivet äpple till vår 4-åring som inte gillar vitkål.
  • 7Marshmallows

Oj vad man lär sig! TACK ALLA!!!

• adijen

Blodpuding,Potatisbullar och bacon..
    Vitkål m lingon!!

MUMS(hihi)

• SingForLife

Har inte läst dom andra svaren men lingonsylt och vitkålsallad o kall mjölk *smaskens*

Svar på tråden Vad serverar man tillsammans med blodpudding?