• Flippen

Vad kostar en trappa?

Vi har en ovanvåning som idag fungerar som vind/förvaringsutrymme, och man kommer dit genom en lofttrappa (typ som en stege).

Vi funderar nu på att inreda ovanvåningen och därmed sätta in en riktig trappa.
    Vilken typ av trappa har vi inte bestämt (t ex spiraltrappa eller "vanlig").

Så... vad kan en trappa kosta på ett ungefär?
    Har varit inne på trapptillverkarnas hemsidor men det är endast offert efter måttangivelser som gäller då, och det vet jag inte ännu. Men det är ett helt vanligt 80-talshus med standardtakhöjd etc.

Nytt år - Nya möjligheter!
  • Svar på tråden Vad kostar en trappa?
  • Flippen

Ingen som vet på ett ungefär vad en trappa kostar?

• LindaRebecka

hur långt är ett snöre?

• Flippen
    LindaRebecka skrev 2009-01-23 23:41:24 följande:
    hur långt är ett snöre?
    Trevlig kommentar!
  • Angels

Trappor är rätt dyra. Du får ge runt 10.000:- för en begagnad. Vad en ny kostar vet jag inte, men räkna med minst 20-25 tusen.

• Flippen
    Angels skrev 2009-01-24 12:57:36 följande:
    Trappor är rätt dyra. Du får ge runt 10.000:- för en begagnad. Vad en ny kostar vet jag inte, men räkna med minst 20-25 tusen.
    Tusen tack för ditt svar!
    Jag har kollat runt lite nu och har sett att de, som du säger, är rätt dyra.
  • Topdog

Jag har inte råkoll men du får nog räkna med 25.000 för en enkel furutrappa, måttbeställd och inmonterad. Vill du ha en trappa i ek kostar det ungefär det dubbla.

• Topdog

Glömde säga, att en rak trappa är billigare än en svängd eller U-formad trappa.

• styggingen

Min trappa kostade ca 25 tuss. Den är gjord i vitmålad furu och är L-formad. Den är av märket "trapp-arvid". Det finns en tillverkare i Norsjö också som gör fina trappor till hyggliga priser. SSC eller något tror jag att dom heter.

• Storasyter

Har just beställen trapp via SSC. Enkel vanlig trapp i furu går på 20 000kr. Vi tog en med vitlaserade vagnsstycken och mörklaserade trappsteg, den gick på 23 000kr. Kan varmt rekommendera SSC där dom har bra priser på trappor.

• Flippen

Tusen tack för alla tips!
    Jag kollar in hemsidorna!

Svar på tråden Vad kostar en trappa?