• Anonym (Blä)

Polyper på livmodertappen!?

Är just hemkommen från vårdcentralen där det gjordes en gynundersökning på mig då jag haft ont en längre tid i äggstockar/livmoder
    de hittade något men kan inte riktigt svara på vad, har fått en remiss skickad till kk.
    Men hon sa att det såg ut som polyper på livmodertappen, eller att det var kondylom. men hur i helsike kan jag ha det!?
    Jag har ju haft fast sambo i två år... ligger det och gror eller?
    Jaja, nu vet jag ju inte om det är kondylom.. får vänta 1-3 månader på att få veta..

Men är det någon som haft polyper eller kondylom?
    hur får man bort det!?

• Svar på tråden Polyper på livmodertappen!?
  • Anonym

Jag har haft polyper på livmoder tappen! För typ 10 år sen, jag var väl 22 eller nåt. Min gyn sa att det är helt normalt, en del får såna. Hon tog bort dem och sen dess har de inte kommit tillbaka. Efter första graviditeten fick jag dessutom cystor på livmodertappen, de togs inte bort. Sen när jag var gravid hade jag nån rodnad på livmodertappen..

Så jag har nog snart haft alla möjliga förändringar man kan ha på sin livmodertapp och än så länge är jag fullt frisk.

Men ibland undrar jag nog om jag inte ligger i riskgruppen för att få nåt skit (livmoderhalscancer) när jag blir gammal

Men polyper är inte farliga!!

• Anonym (Blä)

Okej, jag har forskat runt lite själv på sidor om polyper, och det står att de ska tas bort så att inget äckligt cancer kan börja växa där..
    jag hade nämligen inte bara en.. jag hade några stycken, vissa större, andra mindre...
    jag har också haft cysta, men den hade jag i äggstocken! jag är nu 23..
    har blivit akutopererad för den cystan, eftersom den sprack och det blev en blödning i buken.. hua.

Jaja.. får väl helt enkelt vänta på min tid hos kk.. kunde ta 1-3 mån!

• Anonym (Blä)

finns det risk för att en polyp utvecklas till något allvarligare??

• Anonym (Blä)

någon som har erfarenhet?

• Anonym

Har aldig hört att en polyp skulle utveckas till cancer. Visserligen är det en "cellförändring". Jag fick min polyp, en hel klase med små polyper förstod jag.. Såg ut som en vindruvsklase. Men det är 10 år sen och de har inte återkommit. Jag var också kring 21 när jag fick polypen. Kanske vanligt i den åldern??

• Anonym

jag hade polyp i magen ....

• Anonym (Blä)

Jag har flera stycken.. vissa mindre, andra större.
    jaaa.. jag vet inte om det är vanligt?

Svar på tråden Polyper på livmodertappen!?