Lidl:s kalkonskivor inte alls kalkon!
Utan de innehåller ca 30% fläskkött!
Att de får luras så!
Hoppas de får böta!
Utan de innehåller ca 30% fläskkött!
Att de får luras så!
Hoppas de får böta!
Nej, det där är tveksamt faktiskt. Här på Irland har Lidl och Aldi (som också är en tysk kedja) många gånger bättre mat än andra butiker. I en affär var det 65 procent kött i köttet och bara 80% kyckling i kycklingbröstet?!.
Jag läser alltid på förpackningen när jag handlar för jag vill veta om jag verkligen köper det jag vill köpa.
Jag hade faktiskt gått tillbaka med den där kalkonen och krävt pengarna tillbaka.
Med tanke på alla konstiga tillsatser som finns i vissa produkter innehåller så borde man alltid kolla innehållsförtäckningen
Jag menar 30% är liksom inte "spår av" eller så....
Det är ju en tredjedel av varan!
Det är ju så man inte kan kalla varan kalkonskivor ju!
ääää
mamma scaaaan
Kalkon & Fläskmortadella låter inte så gott
Om jag inte har helt för mig så innehåller vissa kycklingkorvar också griskött. (Men som sagt kan ha fel)
LaTjej skrev 2009-01-22 18:24:24 följande:
Nästan som polarbröd...
Degen görs i polen och bakas i iaf i sverige. Sen fryser dom ner det. Står på förp. att det fryses för att nå butiken och kunden så färskt som möjligt. Men brödet kan vara 2år gammalt, såg det på ett program om just skum mat. Det står ju inte bakdag utan endast bästföre. Så det brödet köper jag aldrig. kommer inte in i mitt hus.
Köpte en burk med jordnötter
(såna burkar man köper på båtarna typ mellan helsingborg-Helsingör)och på det finstila stod det "kan innehålla spår av nötter" och det kändes ju bra. ;)