• martina426

Hur kan man reda på vem som rår óm kontonummret?

Hej!!

Har fått pengar insatt på mitt kontonummer och skulle vilja ta reda på vem det är som satt in pengarna.. ngn som vet hur man gör för att ta reda på det??

Kram M.

• Svar på tråden Hur kan man reda på vem som rår óm kontonummret?
  • Nankakan

ring till baknen eller gå ner ditt så fixar dom det till dig dete inte så svårt att få fat i det men banken hjälper dig

• clinan

Om det är gjort över internet så är det svårt för banken att se vem som gjort det.

• jojjo113

Du kommer inte få reda på vem det är som satt in pengar. Banken får inte lämna ut några namn. Tyvärr så blir det en hemlighet!!

• Jacey

När jag fick pengar en "mystisk" summa insatt på mitt konto,så sa de till mig att jag inte skulle röra dem ifall något hade satt in dem på fel konto.

• Lilla K

Försäkringsbolag sätter "ofta" in pengar utan att man vet det. Har du sålt en bil, sagt upp en försäkring, flyttat till ett lågriskområde och därmed kommer få lägre premie?

Annars får du vänta i hopp om att det dyker upp nåt i posten närmsta dagarna, från den som betalt ut pengarna.

• Lucylin

Är det inte skattepengarna då? (SK+personnumret)

• Malaya

Instämmer med Lucylin. Samma sak hände nämligen mig häromdagen, och jag blev jättekonfunderad. Det var nåt vanligt bankgironummer som var angivet, men efter ett tag kom jag på att det måste vara skattepengarna eftersom det stämde med belopp och utbetalningsdatum.

• Lilla K

Ja just ja, skattepengarna är ju på g nu!

Svar på tråden Hur kan man reda på vem som rår óm kontonummret?