• gothica86

Krossa bitsocker på bästa sätt?

Åh nej! Jag är så himla sugen på att göra cheesecake, men har inte strösocker så att det räcker... Hur kan man på bästa möjliga sätt krossa bitsocker? ;)
    Går elvisp? Någon som har något bra tips?

Haha. Jag måste ha cheesecake. Jag måste ha socker!!!

♥ D e n n i s 070730 ♥
  • Svar på tråden Krossa bitsocker på bästa sätt?
  • Mymlan80

Mortel kanske?

Eller lägg i en plastpåse och lägg en handduk över och kavla eller banka med nåt hårt. Fast då kanske plastpåsen går sönder...

Idéer bara...

• marjalena

Har du nån mortel så kanske det fungerar. Elvispen blir nog inget vidare tror jag.

Knacka på hos grannen annars och kör den klassiska "Skulle jag kunna få låna en kopp socker?"

• gothica86

Hmm jani.. Vi har då haft en mortel, men var den är vet jag inte... Typiskt!

Haha, pinsamt att gå över till grannen och fråga om socker :D Hoppas då att ingen karl öppnar och missförstår det hela.. Hua.

Jag ska testa med att kavla/banka lite, annars får jag nog vackert vänta till imorgon med mitt bak.

♥ D e n n i s 070730 ♥
  • gothica86
    Psychadelia skrev 2009-01-22 19:22:11 följande:
    Eller så blöter du upp bitsockret i den vätska som ska va i kakan...
    Det går inte.. Eller ja, det ska vispas och det finns väl risk för att det blir klumpar ändå utav sockret..

Har tyvärr inga andra köksredskap som kan tänkas kunna funka.. Hmm
    ♥ D e n n i s 070730 ♥
  • Bam

Testa att krossa sockret på en tallrik med en sked. Har funkat för mig när jag behövt strösocker.

Innan du gräver en grop så bör du ta mått på dig själv.
  • Psychadelia

gothica86 skrev 2009-01-22 19:26:45 följande:

Det går inte.. Eller ja, det ska vispas och det finns väl risk för att det blir klumpar ändå utav sockret..Har tyvärr inga andra köksredskap som kan tänkas kunna funka.. Hmm
    Det kan lösas.. vilken vätska är det? i bottnen är det ju inget mer än digestive och smör antar jag? då är de ju själva "cheesen" som ska ordnas med socker i.. vad är det i den? ägg, socker och philadelphia?
  • gothica86
    Psychadelia skrev 2009-01-22 19:29:46 följande:
    gothica86 skrev 2009-01-22 19:26:45 följande: Det kan lösas.. vilken vätska är det? i bottnen är det ju inget mer än digestive och smör antar jag? då är de ju själva "cheesen" som ska ordnas med socker i.. vad är det i den? ägg, socker och philadelphia?
    Ägg, socker, philadelphia, dajm typ..
    Jag har DanSukker, det löser sig långsamt står det på paketet.
    ♥ D e n n i s 070730 ♥
  • Psychadelia

ahaaa jag kör alltid med snabb-bit så det går lätt att lösa i vätska (eller ägg) men då är det nog tuffare... försök krossa isåfall...

• gothica86
    Mymlan80 skrev 2009-01-23 20:17:31 följande:
    hur gick det?
    Jag gick till affären idag och köpte socker. Jag orkade inte ta fram kaveln och banka socker så sent på kvällen.
    Men problem fick jag i affären i alla fall. Sockerpåsen gick sönder och fick hela vagnen full..
    ♥ D e n n i s 070730 ♥
Svar på tråden Krossa bitsocker på bästa sätt?