• Fidget

Kanske falsk krupp, men inte sjuk, vara hemma?

Hej!

Min dotter är snart 4,5 år och är inte sjuk för tillfället. Liiiite snuvig möjligtvis. Hon har nu vaknat en gång på kvällen och haft något som jag antar är falsk krupp. Hon grät lite och hostade som en skällande hes gammal hund. Vi gick ut 2 minuter på balkongen och sedan var det bra.

Om hon hostar mer eller får feber eller verkar trött så stannar vi självklart hemma. Men om det inte blir mer, att det bara var det hostanfallet, kan hon gå på dagis då?

• Svar på tråden Kanske falsk krupp, men inte sjuk, vara hemma?
  • Bowmore

Min dotter fick falsk krupp i lördags morse. Hon hostade litegrann sen somnade hon om.
    På kvällen åkte vi till akuten för att hon andades så tungt och febern hade stigit under dan och hon var matt.

Hon fick brustablett med kortison som tog bort hostan.

Men dan efter var hon jättefökyld och är fortfarande. Hostar och snorar. Och har smittat mig.

Så jag skulle nog räkna med risken att hon är riktigt förkyld. Ha ett fönster lite öppet och håll henne lugn. Och högläge i sängen.

• Fidget

Ja, det är väl säkert så att det tilltar... Känns så trist bara, hon varit hemma med halsfluss i november, öroninflammation och efter det vattkoppor i december och om 3 veckor ska vi vara hemma i 2 veckor efter att hon skall operera bort halsmandlar och polyper.

Mycket VAB blir det

• cosinus

Är hon frisk imorgon så varför inte. Min son åker alltid på falsk krupp men brukar oftast bli frisk fort igen. Nu är han aldrig på dagis första dagen efter eftersom vi alltid måste in på akuten och nattsömnen blir rejält förstörd men 2 dagar efter har han ibland varit tillbaka.

Svar på tråden Kanske falsk krupp, men inte sjuk, vara hemma?