• Wry

Storlek på Mammajeans?

Har en fråga till er som köpt mammajeans eller byxor med mudd!

Exempel på typen jag menar: www.4mom.se/default.aspx

Till frågan: vilken storlek ska man satsa på? Sin vanliga, eller är det smartare att köpa någon storlek större?

Jag prövade jeans med mudd på H&M, och de var verkligen små i storlekarna! Jag kan fortfarande ha mina vanliga kläder och byxor, men jag hade förväntat mig att mammajeansen skulle vara bra mycket rymligare än så!

Hade tänkt passa på att shoppa en del kläder nu så att jag har det klart sen, toppar och klänningar är ju lätt att hitta, men med byxor är det kinkigare. Mjukisbyxor har jag så det räcker och blir över, nu är det just jeans jag är på jakt efter... sitter och kollar på Ellos hemsida, funderar på att lägga en order. Men, som sagt, "min" storlek eller något större, att växa i?

Tips, råd eller idéer mottages tacksamt!

• Svar på tråden Storlek på Mammajeans?
  • Nyfiken gul

Hm:s mammakläder är pyttesmå så utgå inte ifrån dom!

Jag har köpt mammakläder på Lindex och ifrån nätet och alltid handlat utefter min egen storlek och det har funkat jättebra!

Victor född 10/6 - 2008- - vår älskade son!
  • miababia

jag köpte på kapphal och köpte min vanliga strl.

• Wry
    Svar på #1
    Tack för svar!

Var på Lindex och frågade efter mammakläder, men de säljer tydligen inte det längre. Ska leta/prova vidare!
  • DizNick

Nyfiken gul skrev 2009-01-23 12:51:54 följande:

Hm:s mammakläder är pyttesmå så utgå inte ifrån dom! Jag har köpt mammakläder på Lindex och ifrån nätet och alltid handlat utefter min egen storlek och det har funkat jättebra!
    Tycker ej HMs byxor e små! Jag har 36 i båda mina par och det beror helt på vilken modell du väljer=) Har xs i tröjorna och nej de e inte små de heller=)

Har samma storlek där som i övriga affärer!
  • Apina

... Så jag behöver inte ha "ångest" fick mamma byxor från HM o de är små även fast jag tog strl 46 o har vanligtvis 42/44...
    Kan rekomendera att kolla på Ellos, de har en del att välja på oxå, sen kan man ju skicka tillbaka om de ej passar

• Jessisca

jag har också tyckt att h&m:s är små i storlekarna. mina favoritmammajeans köpte jag på zara i stockholm, jag köpte min vanliga storlek och kunde ha dom fram tills ca en månad innan bf. sen kom det massa vätska i kroppen, så då fick jag ha en större storlek... men det beror väl på hur mycket man går upp och så där också antar jag?

• Nyfiken gul
    DizNick skrev 2009-01-23 12:56:07 följande:
    Tycker ej HMs byxor e små! Jag har 36 i båda mina par och det beror helt på vilken modell du väljer=) Har xs i tröjorna och nej de e inte små de heller=)Har samma storlek där som i övriga affärer!
    ja fast jag köpte ett par i storlek 46 och kom inte i dom likförbannat fast jag har storlek 42.. mätte med ett par jeans hemmavid och kom fram till att byxorna var exakt en storlek 40 och nej dom var inte felmärkta....

så dom större storlekarna litar jag itne på.... och likadant med en gravid-tröja/tunika. Det var storlek XL men kom inte över brösten ens...
    Victor född 10/6 - 2008- - vår älskade son!
  • DizNick
    Svar på #7
    Som sagt jag hade ej problem att hitta passande kläder. snarare så att alla små storlekar var slut=/
  • Wry

Jag tycker att H&M's vanliga jeans brukar sitta rätt bra på mig, därför blev jag så förvånad (och lite deppig) när just Mammajeansen var så små! Jag prövade även större storlekar än min vanliga.

Toppar och övrigt från H&M brukar däremot vara OK i storlekarna, plockade på mig en del nu på rean.

• SaraSara

H&Ms mammabyxor är små i storlekarna. Men annars kan man generellt köpa samma storlek som man vanligtvis har.. Under förutsättning att man inte lägger på sig på andra ställen än magen förståss :)
    Men är det bara magen som växer och rumpa/lår osv är som vanligt så brukar samma storlek som vanligt funka :)

• Gravid2008

Köp inte för stora, det gjorde jag och har inte kunnar ha flera av dem förrn nu i vecka 37...

HM kan nog ha lite varierande storlekar, min uppfattning är att de inte är små, men jag provade ett par byxor där som var små.

Köp i din vanliga storlek.

• Strawbaby

Jag köpte ett par som passade i v. 11, dessa passade jättebra hela graviditeten. Sedan köpte jag ett till par, fast lite större som jag kunde växa i. Det gjorde jag aldrig.

Så mitt tips är att du köper plagg du vet att du kan ha nu. Blir de för små så har du i alla fall kunnat ha dem ett tag...

• SaraSara

Jag hittade en modell från h&M som var bra, den beställde jag dock på postorder för det fanns sånt dåligt utbud i butiken. Men av alla de ca 5 modeller som fanns i butiken var alla små i storleken. Jag älskade modellen på de jag lyckades hitta, men de var enormt dålig kvalité. Efter bara ca 2 veckor var tyget helt utnött så att det lixom sprack. och det var mitt på låret, om det hade varit i en söm hade jag kunnat förstå det. men det vara lltså tyget som blev alldels tunnt. Och det har aldrig hännt mig förut. byxorna var inte onormalt tghta heller, så det var inte så att jag töjde sönder dem på nåt vis. det var en besvikelse eftersom jag verkligen gillade dem.

• Wry

Tack för bra tips, nu "törs" jag ge mig ut och shoppa!

• LittleMee

Jag har precis fått hem mina byxor från 4mom. Brukar ha stl 42-44 men har lagt på mig 10 kilo under hela graviditeten så jag chansade på stl 31 som motsvarar 44. Satt perfekt.

Jeanstyget är lite tunnare än vanlig jeans dock.

Försökte också först med affärerna ute men det var hopplöst. Lindex och Kappahl har ju slutat och H&M hade inte så mkt som var snyggt.

• Purlan

Härligt att höra att det är storlekarna det är fel på Fick dra på mig stl 40 trots att jag tidigare snarare hat 36-38...är visseligen fullt medveten om att jag gått upp om baken, men inte SÅ mycket!!

• sanHbg

måste hålla med angående HM, hade precis varit och provat strl 42 på lindex och de satt perfekt, färgen var dock tråkig så tänkte prova de snygga de hade på hm, fick inte upp strl 46 över vaderna knappt och har aldrig tidigare varit med om att byxor inte går hela vägen upp (brukar vara midjan i så fall, äppleformad som man är). Grymt besviken med bilder på näthinnan där jag vältrar mig bland valrossar lämnar jag hm. Dagen efter hittar jag jättefina på polarn o pyret i strl 42...

• Trischa

Jag gillar H&M:s mammajeans, de är snygga och sköna. Men som sagt, lägger man på sig mkt om höfterna är det kanske inte de bästa mammabyxorna. Jag köpte ett par mammajeans i den storleken jag brukar ha (38) för ett tag sen från H&M och har använt dom flitigt! Nu när jag va och provade jeans idag var jag tvungen att ha strl 40, och då satt dom inte jättetajt. Så jag hoppas kunna växa i dom jag köpte idag. I övrigt tycker jag modet och utbudet är så bra nu, det är bara jeans som kan va svårt att hitta.

• Love5

Har också erfarenhet av att H&M:s mammajeans är små i storlek, där skulle jag ha behövt gå upp en eller två storlekar från min vanliga stl. Mamalicious jeans (som du länkade till) är generellt sett något stora i storlek, alla mina mammajeans är från mamalicious och jag har varit toppennöjd med dem. Jag har stl 30 i vanliga fall, 29 har varit lagom för mig i Mamalicious modeller.

• forever love

jag har köpt från hm och jag har köpt samma storlek som tidigare,passat bra!

Svar på tråden Storlek på Mammajeans?