• shela

Röklukt i lägenhet!

Hej!

Jag har just flyttat in i en lägenhet som luktar (stinker rök). Hyresgästen innan hade bara bott här i tre månader, och värst luktar det i köket och hallen.

Min värd tar som tur är detta på största allvar och har "sanerat" hela köket och hallen genom att tvätta med ättika. Det gjorde det något bättre, men röklukten är kvar. På måndag ska de måla om i köket.

Nån som har tips? Nån som har erfarenhet? Det verkar alltså inte hjälpa med bara ättika. Nån som har erfarenhet av en sk. joniserings-apparat?

Tacksam för all hjälp!

• Svar på tråden Röklukt i lägenhet!
  • imsel

Om man målar om allt så försvinner lukten.
    Min syster flyttade in i en lägenhet där dom rökt i heela lägenheten, det var gult överallt, pga all rök, nu har dom tapetserat och målat om allt, och det luktar ingenting.

april april din dumma sill
  • Rodiza

En kompis till mig flyttade in i en lägenhet som stank nå så hemskt..Bolaget som hadde lägenheten ställde då in en stor apparat som skulle ta bort lukten.Å det fungerade kanon...nu kommer ja inte ihåg va det var för maskin....
    Kankse va en sånn där joniseringsapparat...

• Lena

de som målar bör dock lägga ett spärrande tätskikt så det inte ska läcka igenom.

• shela

aha...tackar för svar. ska prata med målaren om att lägga ett tätskikt. Jag undrar så om en såndär joniseringsapparat går att hyra, och hur dyrt det kan vara.

• Lena

shela skrev 2009-01-23 13:15:58 följande:

aha...tackar för svar. ska prata med målaren om att lägga ett tätskikt. Jag undrar så om en såndär joniseringsapparat går att hyra, och hur dyrt det kan vara.
    Det är hyresvärden som ska betala och varför inte måla om alla väggar. Jag gissar att en del färg agerar tätskikt, men man kan lägga ett och tapetsera över sen.
  • haberg

du kan också ställa ut skålar med ättika lite varstans, det hjälper iaf där det inte är såå inrökt så kanske kan bidra något hos dig!

Svar på tråden Röklukt i lägenhet!