Inlägg från: Sniglar och Krut |Visa alla inlägg
  • Sniglar och Krut

De halvt dolda!

Den var jättebra. Trots att jag starkt ogillar Gardell, men ibland får han till det.
    Dock var det liiite för mycket inriktad på bara eländes jävla elände. Tredje avsnittet pallade jag inte att se färdigt. Igår grät jag mig blå när dom sog ihjäl killen.
    För mig får det gärna vara sorgligt, det fyller också en viktig funktion och den här serien var tänkvärd. men LITE lycka skadar inte.

Och det var för snabba hopp igår när allt skulle vävas ihop. Det blev lite suddigt och för hafsigt liksom.

Det är inte så ensamt här uppe på toppen som ni där nere vill tro
  • Sniglar och Krut

Man kan ju säga att det var en serie om allt skit som finns, i ett. Liksom.

• Sniglar och Krut
    LadyStarbon skrev 2009-01-23 16:04:01 följande:
    Sniglar och Krut skrev 2009-01-23 16:02:05 följande: ja, men samtidigt fanns det ju så mycket kärlek i mellan raderna... Som Linus och hans bröder!!
    Ja, absolut.
  • Sniglar och Krut
    Lokatt skrev 2009-01-23 16:07:56 följande:
    Fast i sista avsnittet så hände två lyckliga grejer där på slutet oxå. Bebisen föddes och mådde bra och den kristna ungdomsledaren och en av bröderna, de fick man se höll ihop som homopar ända till nutid och var lyckliga. Men jag håller med, en serie om väldens all olycka och hemskheter, extremt tänkvärt alltihop dock.
    Men dom som hade det värst gick det bara åt helvete för. Ragnar, pojken som blev mördad, Linus som blev mördare.

Ja, men det är ju så det kan vara i verkligheten så det var inte överdrivet på nåt sätt.
Svar på tråden De halvt dolda!