värma djupfryst mat??
jag har matlådor i frysen som jag vill värma. vilka grader och så? har ingen micro.
jag har matlådor i frysen som jag vill värma. vilka grader och så? har ingen micro.
Beror ju lite på vad det är för maträtter. Är det köttfärssås hade jag lagt den i gryta och värmt på medelvärme. Är det t ex gratänger hade jag värmt dem i 200 grader varm ugn och haft aluminiumfolie över och känt efter 30 minuter om det var varmt. Annars är det iofs bättre att tina dem först så går det snabbare att värma dem sen.
jo jag brde ju ha tinat.. men jag är lite virrig och glömmer bort det hela tiden.. och nu e jag hungrig och orkar inte laga mat. men jag får försöka värma på något vis..
Men du... om du har maten i plastlåda nu så lägg över den i ugnsfast form om du ska värma i ugnen. Vad är det för maträtt du ska värma?
dom ligger i aliminumlådor... jag har inte riktigt bestämt mig.. men det lutar åt lasagne..
Okej, om den inte är för bränd uppepå så kan du skippa folien till en början. Det finns ju färdig lasagne som är djupfryst och den går ju bra att värma utan lock. Lycka till och smaklig måltid! Vad skönt förresten att ha färdiga matlådor i frysen... skulle man kanske fixa!