Mirva skrev 2009-01-28 06:27:00 följande:
Förresten Ananaspaj, jag kan fråga dig exakt samma saker: Slipper dina barn att ha cykelhjälm med? Kanske de kan lära sig at inte ramla eller bli överkörda av en bil? Förresten, har du jordfelsbrytare i ditt hus? Eftersom det är så viktigt med spisskydd men oviktigt med andra skydd.
Det är inte nyttigt att vara så arg som du alltid är, tänk på lilla hjärtat!
Jag tror att i vissa fall kanske man inte kan vara nog försiktig, men jag tännker krasst att ska mitt barn dö i psd så gör det det av en orsak, det är något som är fel, kanske man kan rädda det med ett larm kanske inte. Men vad jag vet är att om man ramlar och slår huvudet i asfalten så finns en risk att huvudet spricker...det är samma för alla, den risken vill jag inte ta. Eller med spisskydd, men kan dö av brännskador med, och snyggt blir det inte heller..men får lida för det hela livet...kanske bli rörelsehindrad pga av att skinnet blir stelt och stramt...men har man en bra försäkring så kan man leva ett drägligt liv ändå kanske.....
Petar men i ett eluttag så kan det oxå gå illa, det är oxå samma för alla. Men säg att ett barn har ett hjärtfel som aldrig upptäckts, petar i uttaget, får en stöt...bye bye!
Trappor är livsfarliga, javisst kan man lära ett barn att gå i trappor, man ska lära ett barn att gå i trappor, men är olyckan framm, jag har tittat bort i tre sekunder, vips är hon på väg upp och faller...nacken..knak.. även det är samma för all. Grind ja det kan vara bra tycker jag..
Du har säker några bra motargument mot dett oxå, ska bli spännande att läsa vad du tänker nu..:)