• mia mamma

Spisskydd

Självklart har vi spisskydd. Kommer behålla det tills yngsta är ca 7 år skulle jag tro. Min son är nu 5 och är väldigt duktig vid spisen och vill gärna hjälpa till. D funkar skyddet också som en spärr för att inte kunna komma för nära.

Lycklig mamma till ♥ Oliver -04 & ♥ Elin -07
  • mia mamma
    Balehead skrev 2009-01-31 17:53:00 följande:
    mia mamma skrev 2009-01-30 13:49:04 följande: Men om du ska ha spisskydd tills den yngsta är 7 år - blir det inte väldigt vanskligt för de äldre barnen att använda spisen tills dess då? Om de ska handskas med kastruller med kokande vatten så är väl risken större att de "snubblar" över spisskyddet och råkar ut för en olycka, än att en sexåring skulle komma och lägga handen på en varm platta? Ärligt talat tycker jag att ett högt skydd för spisen skapar fler risksituationer än det förebygger...
    Tror jag inte! Vårt spisskydd går inte runt om hela spisen utan det är öppet på sidorna en bit in. Är heller inte så himla högt som du verkar tro. Spilla vatten kan man ju alltid göra men det är nog mer planeringen på hela köket som jag då tycker spelar in och inte spisskyddet. Dvs. långt till diskho osv.
    Redan idag hjälper sonen till utan problem och han är van att vi har skyddet så jag ser inga bekymmer med det längre fram heller.
    Vi har en infälld spishäll med touch-knappar för att sätta av och på. Därför väldigt skönt att ha skyddet så att någon inte råkar få på spisen av misstag även om den stängs av av sig själv när ingen kastrull sätts på plattan.
    Lycklig mamma till ♥ Oliver -04 & ♥ Elin -07
Svar på tråden Spisskydd