-
-
Svar på tråden Vad kan man bjuda på? Tips någon?
-
Har bjudit in ca 60 gäster till Liams dop, vill bjuda på en enkel lunch, samt tårta..
Jag vill komma undan ganska billigt..
kan någon ge mig lite tips?
-
Tacotårta är gott och jätteenkelt...
-
Pastasallad o hembakad bröd?
-
En tjej kompis hade jättegoda pastasallader och sen doptårta o kaffe. va jättesmarrigt...
-
Vi har tänkt på pasta sallader, ska man göra en kyckling då?
vad tycker ni?
-
Taco tårta låter intressant, berätta mer=)
-
Om du vill ha pastasallad men lite bufféaktigt så blanda bara ihop sallad o pasta o låt gästerna själva ta det de vill ha i sin sallad....
-
Det kan man ju göra.. smart..
men jag vill bjuda på något slags av tårta eller något som är gott
..
Tips?
-
Här kommer receptet:
1½ finhackad lök
tillsätt 400g köttfärs
1 burk krossade tomater
1 påse tacokryddor
Fräs först löken och ha sen i det andra.
Blanda sen i en Kelda Ostsås
Lägg vetetortillas på en plåt och bred röran över, strö ost över och upprepa i 3 lager.
Avsluta med röran och osten. Ha i ugn 225 grader i 15 min.
Kalasgott! -
hmm låter väldigt gott..=)
-
Mina heta tips på ngt till kaffet är morotskaka, chokladrutor eller fryst cheesecake (om ni har tillgång till frys dvs). Det senaste förslaget är min absoluta favorit, mina gäster jublar när jag går mot frysen och jag vet att alla tänker - hoppas hon gjort en cheesecake....hihi....och inte kan jag göra dom besvikna
. Annars är ju kladdkaka och vispgrädde en höjdare också, enkelt, billigt och kan förberedas dagen innan. Lycka till!
-
Vi har ett recept från ICAs Buffé med tandorilax. Man ska ta laxportioner (men det funkar nog lika bra med laxsida) och så smetar man på ett lager med tandoripaste och creme fraiche blandat. In i ugnen och KLART! Jättelätt att göra. Gott med potatis och grönsallad.
-
tack för tips, fler?
kram -
Vi ska ha dop i samband med skördefesten, så då blir det nog pumpasoppa med bröd, lite olika pajer med sallad och sen marängtårta, morotskaka och brownie med kaffe!
fast jag funderar fortfarande...