• Anonym (mamma)

Orolig 1-års mamma

Kan man råka stoppa in ett stolpiller i "fel hål"???

• Svar på tråden Orolig 1-års mamma
  • Anonym (mamma)

Einstein skrev 2009-01-24 11:06:40 följande:

Anonym (mamma) skrev 2009-01-24 11:03:02 följande: Självklart så kan du ha fått det fel. Det kan ju ha slintigt iväg och på så sätt hamnat i fel hål. Fast om hon inte är röd så tror jag inte att det är någon fara. Kroppen tar ju upp medicinen på samma sätt oavsett om det är i rumpan eller i slidan.
    Du verkar vara den enda här som tar mig seriöst, och det är jag glad för. Tack.

Jo jag tänkte också att om det kan ha slinkit åt sidan. Men det borde väl ta lite stopp, det är ju liksom inte öppet där. Och nog borde man se efterråt i så fall?
  • Einstein

Leather Cravat skrev 2009-01-24 11:06:07 följande:

Anonym (mamma) skrev 2009-01-24 11:04:59 följande: Tror inte det är någon som misstänker sexuellt övergrepp. Jag tycker bara det är jävligt skumt att en vuxen kvinna kan ta fel på hålen.
    Jag tror inte att hon tagit fel på hålen, det vore att idiotförklara ts totalt! Fast är man trött och stressad så kan det ske misstag. Sedan tror jag inte att hon verkligen stoppat den i fel håll, flickan tyckte väl inte om att få saker uppstoppade i rumpan helt enkelt. Jag skulle också skrika om någon stoppade in saker i min rumpa när jag inte var med på det!
  • Daisyduck

För det första vill jag rikta kritik till alla som svarat på detta inlägg, ni har varit totalt opedagogiska! Klart som korvspad ts ser skillnad på slida och anus, men det är ju inte det frågan egentligen handlar om.

TS: alla kan vi börja tvivla på våra egna sinnen ibland och eftersom man är så beskyddande vad gäller ens barn så är det ingen konstig tanke du får. Min teori är: du har stoppat in i rätt hål, men började tvivla och nu kan du inte släppa tanken. I folkmun kallas detta "tvivelsjukan" och i mer medicinska termer för OCD. Jag hävdar inte att du har OCD, men du kanske fick en släng av det just precis av denna situation.

Majoriteten av befolkningen vill sina barn väl, därför får många skrämmande tankar såsom:
    "Jag vågar inte gå nära balkongräcket med bebisen för tänk om jag tappar barnet, tänk om jag skulle få någon nervryckning så barnet skulle flyga ut, tänk om jag skulle få för mig att faktiskt kasta ut barnet???!?!?!"

De människor som tänker sådana här tankar och är så beskyddande/rädda är faktiskt de som sist av alla skulle göra något dumt!

• Anonym (mamma)

Einstein:

Jag hade även lite Idominsalva på toppen innan jag stoppade in det. Och det syndes ingen salva i slidöppningen, utan bara runt rumphålet

• Einstein

Anonym (mamma) skrev 2009-01-24 11:09:47 följande:

Einstein skrev 2009-01-24 11:06:40 följande:
    Du verkar vara den enda här som tar mig seriöst, och det är jag glad för. Tack. Jo jag tänkte också att om det kan ha slinkit åt sidan. Men det borde väl ta lite stopp, det är ju liksom inte öppet där. Och nog borde man se efterråt i så fall?
    Jag tror tvärt om att det är lättare att få in den i slidan än i rumpan. Fast slappna av, det är ingen fara oavsett. Sexuellt övergrepp är det ju inte eftersom det i så fall var av misstag.
  • logg81

Men gud... ALLA gör väl misstag och fel med sina barn någongång?

TS....
    OM du stoppat in den fel så håll koll på puppan så det inte blir irriterat.
    O så har jag ett litet tips till trötta mammor Flytande panodil.... Min dotter protesterade katastrofalt när jag hade suppar. Och jag kände inte att jag ville ta fajten så jag köpte flytande och hon tycker det är jättegott. Hon blir förbannad när det är slut i doseringssprutan.
    Om din tjej är så pass stor så hon börjat äta kanske det är något som är värt att testa?

Jag och Auleen - För varandra. Mot resten av världen.
  • Anonym (mamma)

Einstein skrev 2009-01-24 11:12:05 följande:

Anonym (mamma) skrev 2009-01-24 11:09:47 följande: Jag tror tvärt om att det är lättare att få in den i slidan än i rumpan. Fast slappna av, det är ingen fara oavsett. Sexuellt övergrepp är det ju inte eftersom det i så fall var av misstag.
    Jag ser inte mig själv som sexuell övergrepps-mamma. Det verkar bara vara vissa andra här på FL som tror det (eller försöker få mig att känna mig som en sån)

Som sagt va anledningen till att jag skrev här för att jag blev orolig.

Men eftersom man blir påhoppad och idiotförklarad tänker jag inte skriva i den här tråden något mer, och det är inte för att jag är feg, det är bara det att jag inte orkar höra på "jag-vet-bäst-om-allt-även-om-jag-inte-va-med-när-mamman-gav-barnet-stolpillret"

Stort tack till ALLA NI SOM ÄR SERIÖSA!
  • o0Mia0o
    Svar på #26
    min dotter blev jätte ledsen och skrek när vi gav stolpiller i rätt hål. så det var nog inget tecken på att det hamnat fel...

det var nog bara obehagligt för barnet..
  • Anonym (mamma)

logg81 skrev 2009-01-24 11:18:41 följande:

Men gud... ALLA gör väl misstag och fel med sina barn någongång? TS.... OM du stoppat in den fel så håll koll på puppan så det inte blir irriterat. O så har jag ett litet tips till trötta mammor Flytande panodil.... Min dotter protesterade katastrofalt när jag hade suppar. Och jag kände inte att jag ville ta fajten så jag köpte flytande och hon tycker det är jättegott. Hon blir förbannad när det är slut i doseringssprutan. Om din tjej är så pass stor så hon börjat äta kanske det är något som är värt att testa?
    Tack för tipset, numera är jag livrädd för suppar
  • Anonym (mamma)

Och ni: "jag-vet-bäst-om-allt-även-om-jag-inte-va-med-när- mamman-gav-barnet-stolpillret"

Jag VET och SER skillnad på slida och anus

• FamiljenBrocka

Men varför fråga oss då om det är möjligt att stoppa in pillan fel?!
    Är där idomin runt rumpan har du ju stoppat in den rätt?!

Anonym (mamma) skrev 2009-01-24 11:11:54 följande:
    Einstein: Jag hade även lite Idominsalva på toppen innan jag stoppade in det. Och det syndes ingen salva i slidöppningen, utan bara runt rumphålet
    ♥ Nellie 2006-09-06 ♥
  • logg81
    Anonym (mamma) skrev 2009-01-24 11:20:02 följande:
    logg81 skrev 2009-01-24 11:18:41 följande: Tack för tipset, numera är jag livrädd för suppar
    Hi hi hi.... nu såg jag att det var en 1-åring

Jag är en sån mamma som måste testa och smaka allt innan jag ge min tös något. Panodilen smakar jordgubbe... namnam... Alvedon smakar skogsbär men har en läskig eftersmak. Den är besk....
    Jag kände mej svintaskig när jag använde supparna. Min tös visade ganska omgående vad hon tyckte om dom så när hon började äta ordentligt så bytte jag till flytande. Jag tycker det är mycket enklare.
    Jag och Auleen - För varandra. Mot resten av världen.
Svar på tråden Orolig 1-års mamma