Orolig 1-års mamma
Kan man råka stoppa in ett stolpiller i "fel hål"???
Kan man råka stoppa in ett stolpiller i "fel hål"???
Einstein skrev 2009-01-24 11:06:40 följande:
Leather Cravat skrev 2009-01-24 11:06:07 följande:
För det första vill jag rikta kritik till alla som svarat på detta inlägg, ni har varit totalt opedagogiska! Klart som korvspad ts ser skillnad på slida och anus, men det är ju inte det frågan egentligen handlar om.
TS: alla kan vi börja tvivla på våra egna sinnen ibland och eftersom man är så beskyddande vad gäller ens barn så är det ingen konstig tanke du får. Min teori är: du har stoppat in i rätt hål, men började tvivla och nu kan du inte släppa tanken. I folkmun kallas detta "tvivelsjukan" och i mer medicinska termer för OCD. Jag hävdar inte att du har OCD, men du kanske fick en släng av det just precis av denna situation.
Majoriteten av befolkningen vill sina barn väl, därför får många skrämmande tankar såsom:
"Jag vågar inte gå nära balkongräcket med bebisen för tänk om jag tappar barnet, tänk om jag skulle få någon nervryckning så barnet skulle flyga ut, tänk om jag skulle få för mig att faktiskt kasta ut barnet???!?!?!"
De människor som tänker sådana här tankar och är så beskyddande/rädda är faktiskt de som sist av alla skulle göra något dumt!
Einstein:
Jag hade även lite Idominsalva på toppen innan jag stoppade in det. Och det syndes ingen salva i slidöppningen, utan bara runt rumphålet
Anonym (mamma) skrev 2009-01-24 11:09:47 följande:
Men gud... ALLA gör väl misstag och fel med sina barn någongång?
TS....
OM du stoppat in den fel så håll koll på puppan så det inte blir irriterat.
O så har jag ett litet tips till trötta mammor
Flytande panodil.... Min dotter protesterade katastrofalt när jag hade suppar. Och jag kände inte att jag ville ta fajten så jag köpte flytande och hon tycker det är jättegott. Hon blir förbannad när det är slut i doseringssprutan.
Om din tjej är så pass stor så hon börjat äta kanske det är något som är värt att testa?
Einstein skrev 2009-01-24 11:12:05 följande:
logg81 skrev 2009-01-24 11:18:41 följande:
Och ni: "jag-vet-bäst-om-allt-även-om-jag-inte-va-med-när- mamman-gav-barnet-stolpillret"
Jag VET och SER skillnad på slida och anus
Men varför fråga oss då om det är möjligt att stoppa in pillan fel?!
Är där idomin runt rumpan har du ju stoppat in den rätt?!