• Anonym (girig)

Jag ett girigt jävla as och börjar tröttna på min svärmor!

Min svärmor kommer inom en snar framtid att ärva ganska mycket pengar. Hon har under lång tid pratat om vad hon skall göra med sina pengar. Att hon skall hjälpa oss med ett räntefritt lån på ny bil m.m.

Till saken hör att hon är ihop med en kille/gubbe som är otrogen mot henne hela tiden och hans son bor hos honom (min svärmor och hennes gubbe är särbos).

Nu har hennes gubbe kommit på att dom om min svärmor ärver 1,5 miljoner att hon kan köpa en lägenhet som DOM kan bo i (=min svärmor, hennes gubbe och hans 24åriga son som min svärmor inte kommer överrens med). sonen får allt han pekar på av sin pappa och hans pappa betalar allt. Sonen har inte ens ett jobb. (eftersom varför skall han skaffa ett jobb när hans pappa betalar allt han pekar på?)

Det kommer sluta med att min svärmor blir lurad och att hennes gubbe kommer dumpa henne efter ett tag och försöka se till så han får hälften av vad lägenheten är värd. Min svärmor kommer aldrig ha råd att lösa ut honom så hon kommer vara tvungen att sälja och kommer att vara tillbaka där hon började.

Vad hände med hjälpen hon lovat oss? (Vi kommer klara det själva och vi har det bra, men jag är så jävla trött på allt hon säger hon skall göra för oss och sedan skiter hon totalt i sina barn bara för att hennes gubbjävel hon är ihop med lurar i henne massa skit!) Dessutom gnäller hon alltid på hur jävla jobbigt det är att han är otrogen mot henne varför i helvete då flytta ihop med honom och hans son? Och dessutom skall hon betala hela lägenheten själv. (Ja visst han skall betala hyran, men va fan händer när han flyttar för det kommer han att göra) Dom kan inte ens klara av att ha ett förhållande när dom inte bor tillsammans. Hur skall dom då klara av att bo ihop?

Jag är fullt medveten om att jag är ett girigt jävla as som vill kunna låna pengar av min stackars svärmor, men hon har aldrig kunnat ge sina barn någonting pga av olika anledningar och nu har hon världens chans att hjälpa till och då tänker hon enbart på sig själv och blir manipulerad av gubbjävlen hon är ihop med!

Självklart får hon göra som hon vill med sina pengar, men jag kommer vara jävligt sur under jävligt lång tid om hon inte ens tänker lite på sina barn!

Jag = jävligt girig

sorry att det blev så långt

• Svar på tråden Jag ett girigt jävla as och börjar tröttna på min svärmor!
  • Anonym

Skicka ett anonymt brev och berätta om otroheten...Men kommer svärmor bli lyckligare av det?

• Anonym (girig)

Anonym skrev 2009-01-24 12:44:10 följande:

Skicka ett anonymt brev och berätta om otroheten...Men kommer svärmor bli lyckligare av det?
    Hon vet om att han är otrogen det är därför hon tjatar och tjatar om hur jävla jobbigt det är att vara med honom när hon är och hälsar på oss. Jag har tillbringat den senaste veckan med att lyssna på hennes tjat och sedan åker hon hem och börjar planera hur hon skall kunna flytta ihop med honom
  • Anonym (ja)

Men -du- har väl ingen rätt att vara sur? det är ju inte -din- mamma.. du har lika lite rätt till pengarna som hennes gubbe tycker jag. En sak om hon ger till sina barn som en gåva, men varför ska du vara sur för?

• SilentStar

Du har väl lika lite rätt till pengarna som hennes gubbe isåfall. Hennes pengar = hon väljer vad som ska göras med dom.

Du kan inte påverka hur mkt du än vill...och ja du är girig.

• Anonym (girig)

Anonym (ja) skrev 2009-01-24 12:50:56 följande:

Men -du- har väl ingen rätt att vara sur? det är ju inte -din- mamma.. du har lika lite rätt till pengarna som hennes gubbe tycker jag. En sak om hon ger till sina barn som en gåva, men varför ska du vara sur för?
    Jag vet att jag är girig och att jag inte har rätt till pengarna, MEN om hon nu tänker lägga alla pengarna på sig själv anser ju jag att hon skall sluta säga massa saker hon skall göra för oss. Då kan hon ju då hålla käften och inte "lova" saker som hon inte kan hålla.
  • aggexa

Är det inte dags för dig att avpollettera din svärmor från ditt känsloliv? Hon gör ju tydligen inget gott där.
    Hon är vuxen nog att själv ansvara för de personer hon bjuder in i sitt liv, säg ifrån när hon belastar dig med problem hon själv skapat. Var även ärlig i din respons till henne när hon lovar er saker som du kan befara att hon inte kommer att hålla. Berätta ärligt för henne vad du och ni har för förväntningar på henne, stäm av med henne och revidera era egna förväntningar så att de stämmer bättre överens med verkligheten i fortsättningen.

Anonym (girig) skrev 2009-01-24 12:42:01 följande:

Min svärmor kommer inom en snar framtid att ärva ganska mycket pengar. Hon har under lång tid pratat om vad hon skall göra med sina pengar. Att hon skall hjälpa oss med ett räntefritt lån på ny bil m.m. Till saken hör att hon är ihop med en kille/gubbe som är otrogen mot henne hela tiden och hans son bor hos honom (min svärmor och hennes gubbe är särbos). Nu har hennes gubbe kommit på att dom om min svärmor ärver 1,5 miljoner att hon kan köpa en lägenhet som DOM kan bo i (=min svärmor, hennes gubbe och hans 24åriga son som min svärmor inte kommer överrens med). sonen får allt han pekar på av sin pappa och hans pappa betalar allt. Sonen har inte ens ett jobb. (eftersom varför skall han skaffa ett jobb när hans pappa betalar allt han pekar på?) Det kommer sluta med att min svärmor blir lurad och att hennes gubbe kommer dumpa henne efter ett tag och försöka se till så han får hälften av vad lägenheten är värd. Min svärmor kommer aldrig ha råd att lösa ut honom så hon kommer vara tvungen att sälja och kommer att vara tillbaka där hon började. Vad hände med hjälpen hon lovat oss? (Vi kommer klara det själva och vi har det bra, men jag är så jävla trött på allt hon säger hon skall göra för oss och sedan skiter hon totalt i sina barn bara för att hennes gubbjävel hon är ihop med lurar i henne massa skit!) Dessutom gnäller hon alltid på hur jävla jobbigt det är att han är otrogen mot henne varför i helvete då flytta ihop med honom och hans son? Och dessutom skall hon betala hela lägenheten själv. (Ja visst han skall betala hyran, men va fan händer när han flyttar för det kommer han att göra) Dom kan inte ens klara av att ha ett förhållande när dom inte bor tillsammans. Hur skall dom då klara av att bo ihop? Jag är fullt medveten om att jag är ett girigt jävla as som vill kunna låna pengar av min stackars svärmor, men hon har aldrig kunnat ge sina barn någonting pga av olika anledningar och nu har hon världens chans att hjälpa till och då tänker hon enbart på sig själv och blir manipulerad av gubbjävlen hon är ihop med! Självklart får hon göra som hon vill med sina pengar, men jag kommer vara jävligt sur under jävligt lång tid om hon inte ens tänker lite på sina barn! Jag = jävligt girig sorry att det blev så långt
  • Anonym (ja)

Anonym (girig) skrev 2009-01-24 12:55:53 följande:

Anonym (ja) skrev 2009-01-24 12:50:56 följande: Jag vet att jag är girig och att jag inte har rätt till pengarna, MEN om hon nu tänker lägga alla pengarna på sig själv anser ju jag att hon skall sluta säga massa saker hon skall göra för oss. Då kan hon ju då hålla käften och inte "lova" saker som hon inte kan hålla.
    Vad är problemet? att hon lovar saker som hon inte håller eller att gubben får ta del av hennes pengar och inte du?
    Unna henne istället att vara lycklig hon väljer ju uppenbarligen att köpa en lägenhet till dom och då får man ju anta att hon är lycklig över det. plus att om hon haft så dåligt ställt innan som det låter eftersom hon inte har råd att hålla löften så är hon värd dom pengarna. det är hennes pengar.
    Skulle du ge henne pengar om du ärvde massa? för kan man utan att blinka ta emot eller rent ut sagt vara sur över att man inte får så borde man ju kunna ge också.
  • bifnaked

Verkar snarare som att du är irriterad på din svärmor, hur hon är som person och vilka prioriteringar hon gör samt att detta går ut över hennes barn än att du först och främst vill åt pengarna..känner igen mig lite i ditt resonemang nämligen!
    Har också erfarenhet av mödrar som prioriterar (sviniga) karlar ist för sina barn. Föräldrar anser jag ska kunna hjälpa/stötta sina (även vuxna) barn åtminstone ngn gång, el. borde iaf ha ett intresse av att göra det!

• Anonym (girig)

Anonym (ja) skrev 2009-01-24 12:59:53 följande:

Anonym (girig) skrev 2009-01-24 12:55:53 följande: Vad är problemet? att hon lovar saker som hon inte håller eller att gubben får ta del av hennes pengar och inte du? Unna henne istället att vara lycklig hon väljer ju uppenbarligen att köpa en lägenhet till dom och då får man ju anta att hon är lycklig över det. plus att om hon haft så dåligt ställt innan som det låter eftersom hon inte har råd att hålla löften så är hon värd dom pengarna. det är hennes pengar. Skulle du ge henne pengar om du ärvde massa? för kan man utan att blinka ta emot eller rent ut sagt vara sur över att man inte får så borde man ju kunna ge också.
    Jag är övertygad om att hon inte är lycklig utan att hon köper lägenheten för att HAN vill att hon skall göra det åt honom. Han har också haft pengar inte fan har han hjälpt henne. så problemet är egentligen inte att vi inte "får" ta del av kakan utan att hon hellre väljer att lägga dom på en man som hon hatar när hon är här och hälsar på istället för sig själv och sina barn. inte fan är det hon som kommit på iden med att köpa en lägenhet för 1,5 miljoner där hon skall betala allt.
  • Casper04

Enkelt skriv ett särskilt papper på att lägenheten och allt hon köper tillhör henne vid eventuell otrohet och om förhållandet tar slut. Så får han bita i gräset, Skriv även att han är skyldig att betala halva hushållskostnaderna även om hon köper lägenheten. Hyran ska skickas till honom liksom el så kan han inte låta bli att betala.

Svar på tråden Jag ett girigt jävla as och börjar tröttna på min svärmor!