• Skehamn09

Barn med riktigt ovanliga namn :)

Vad tycker ni om att man döper barnet till ovanliga namn?

Själv så finns det planer på en Lithea om man får en tjej och Oidipus för en kille.

Skriv gärna vad ni anser om namnen med?

• Svar på tråden Barn med riktigt ovanliga namn :)
  • siamusen

Lucidor
    Aymeric
    Aurelien
    Bartholomeus
    Baltasar
    Casimir
    Cameron

• Moonis

Tycker inte om alla ovanliga namn men finns många fina. Sonen heter Isidor vilket inte är jätte vanligt

• Michisen

Det finns 1204 män som har förnamnet Isidor. Av dessa har 105 namnet Isidor som tilltalsnamn/förstanamn.

• Michisen

Cillian kanske kan vara något annars?

Det finns 6 män som har förnamnet Cillian . Av dessa har 6 namnet Cillian som tilltalsnamn/förstanamn.

• Emilia123

Oidipus..? Du skämtar naturligtvis. Oidipus är ju ett namn som i mytologin och psykoanalysen är kopplat till mor-son-incest. Och DET är väl inget som du vill att folk ska komma att tänka på, när dom träffar dig och din son..?

• Michisen
    Emilia123 skrev 2009-01-24 17:36:01 följande:
    Oidipus..? Du skämtar naturligtvis. Oidipus är ju ett namn som i mytologin och psykoanalysen är kopplat till mor-son-incest. Och DET är väl inget som du vill att folk ska komma att tänka på, när dom träffar dig och din son..?
    TS har redan sagt att Oidipus inte är ett alternativ längre.
  • Missimo84
    Emilia123 skrev 2009-01-24 17:36:01 följande:
    Oidipus var också en grekisk kungason.
  • Anna Paulita

Lithea är jättefint men det där pojknamnet får mig att tänka på Opium...

En fd klasskamrat till mig hette Turinna, det var rätt coolt tycker jag.

Svar på tråden Barn med riktigt ovanliga namn :)