• Anonym (ångrar)

Klippte av mig håret

Fy fan - klippte mig igår. Klippte av mig mitt långa ljusa hår som gick nästan ned till midjan. Den käcka frisören tyckte jag skulle passa i pagefrisyr med lite uppklippt fram.

Ser för jävlig ut och jag vill knappt gå ut. Fyyyy.. varför gjorde jag det - nu kommer det ta fem år innan jag har lika långt igen... har inte råd med hårförlängning och gillar förresten inte fejk.

Kan man gömma sig i fem år ?

Snacka om att ångra sig - och måste stå sitt kast

• Svar på tråden Klippte av mig håret
  • Anonym (C)

Jag förstår om du inte är nöjd. så kan det vara ibland med frisörer..

men hon sa väl ändå innan att hon skulle klippa det kort?
    så om du inte ville bli av med längden kunde hon ju inte veta om du sa ja till hennes förlag..

Och du vänjer dig vid kortare hår alldeles snart.. min syster klippte också pagefrisyr efter att ha varit långhårig och hon fullständigt hatade det, men efter ett tag så började hon så smått tycka om det.
    Nu har hon istället börjat hålla sig till den frisyren :)

• JAG är BÄST

Du är säkert skitsnygg i det där

Du har nog bara inte vant dig vid det korta än. Ge det tid ska du se.

• JAG är BÄST

När jag hade mitt hår till midjan så fick jag ett hjärnsläpp å drog till frissan å klippte av mig det. Å, det var ingen page utan killaktigt kort hår. DET är en stor förändring, å tro mig jag grät floder, men sen gick det över på ett par dar.

Har inte haft långt sedan dess .

• Anonym

det e klart att det är ovant
    det blir ju så
    men med tiden vänjer du dig

• Katja77

Äsch, det är bara hår och egentligen än världslig sak i det stora hela. Det växer ju ut igen.

• Anonym (jag med)

jag lät mannen klippa av min långa fläta Ångrar mig...nja, det blev lite för kort och jag har mycket/tjockt hår så de första dagarna såg jag ut som ett lejon. Sedan körde jag med uttunningen på trimmen och det är ok nu, men vill gärna att det växer ut lite så jag kan sätta upp det ordentligt...nu ramlar det ner hår från tofsen.
    Irriterar mig mest på det hår som är på tillbakaväxt i pannan efter at ha tappat massor efter sonens födsel justdär Det står rakt upp :-S

• Mollie77

Trist!! Låter konstigt att en frissa klipper så mycke med en gång..dom jag vet har rekommenderat att ta de bitvis isf..så man har tid att vänja sig..De bir ju jätte drastiskt att kapa så mycke!!

Men de växer snabbare änn man tror,o snart vänjer du dig vid kortare..Själv tycker jag de är fräsch med ett snyggt uppklippt hår men ändå med lite längd..Framför allt mycke mer lättskött änn flera dm hängande hår utan volym..

Bf 23/1
  • Tjimtjom

Ge det lite tid. Ofta klipper frisörer frisyrer för kort så det kan behövas några veckor innan det blir som det var tänkt + att du kanske behöver tid att vänja dig. Sen ska du se att det känns bättre när du får fixa till håret själv

• Anonym (ångrar)

Å vad gulliga ni är allihop... nu känns det lite bättre
    Tack!

• MoonFlight

Det brukar jag ha mardrömmar om, att bli av med mitt hår och vaknar kallsvettig och halvt hysterisk.

Men det blev säkert jättebra och fint!!! Och det växer ju ut förr eller senare.

• Polly S

äh, fan vad coolt att du förnyar dig!
    (och trivs du inte med det är det ju bara att låta det växa ut!)

• Camarogirl

Vad modigt av dig att VÅGA kapa håret! Jag har också väldigt långt hår, och drömmer ibland om att klippa det kort, eller kanske till nåt i stil med Kitty Jutbrings. Det sistnämnda fick jag inte för maken, han hade då vägrat gå bredvid mig på stan, meddelade han.

Jag tror att du kommer vänja dig, och se det som en kul förnyelse! Det tar tid för håret att växa ut igen, och som det är nu kan du ju unna dig att experimentera med kortare hår en tid! Om du sen kommer fram till att du vill bli långhårig igen så kommer det ju faktiskt växa ut även om det tar lite tid!

• ior1979

Jag har inte klippt av mitt hår, men gjorde en drastisk förändring.

Jag är superblond i naturen, och då menar jag superblond. Folk tror det är blekt. Har i många många år haft en längtan efter att vara mörkhårig. Fick nästan tvinga min frisör att färga det, men gud så bra det blev!!! Har nu mörkt brunt hår med röda toner i, och det roliga är att nu tror folk att detta är min naturliga färg. Det är dock väldigt bökigt med den ljusa utväxten.... men men det får man väl ta.

Du kommer vänja dig, och som sagt, det är bara hår.

• Anonym

Jag klippte av mitt långa hår för en kortare uppklippt frisyr. Det tog två veckor innan jag vant mig, men nu är jag riktigt nöjd. Ge det lite tid, jag tror du kommer gilla det.

• paramore

De är säkert hur snyggt som helst, och tänk va glad ditt hår vart av en riktigt avkapning :)

guud så nyfiken jag är på hur de ser ut :D

• Fru X

TS, jag tycker att du är MODIG.

Jag har: Druckit samma sorts te i 27 år
    Haft samme gubbe i 22
    Tom samma häst i 16...

• humbela giz what ever u call me

oooooooo för 3 år sen var jag dunder modig och gick till frissan och sa: KLIPP!!
    visade en frisyr (kort kort kort) alla frisöena (5 st) samlades runt mig och ojade.
    Hon som skulle klippa mig flätade mitt midjelånga jätte tjocka hår och sa: är du säker.
    JEEEEEEEEEEPPS sa jag mega själv säkert.
    Hon klippte och alla höllt andan.
    Min fläta gick runt halva kupolen kändes det som..... alla var helt fachinerande.
    Men ska inte sticka under stolen med att jag kände ett sting av ånger, spec på kvällen sen.

MEN det växer ut har en gång till (pga klantig okunnig frissa) blivit nästan snaggad men på 1,5 år så är det nedanför axlarna så det går fort (den frissan var inte utb utan klippte på skoj hos sin far dååååååååå grät jag.)

Vad vill jag säga med mitt svammel?
    TS det växer ut, och du kommer vänja dig, det känns grymt naket och mer kort än det är.
    Men jag tror det vart skit bra

Enligt FLlagen så får jag va OT mer kladdkaka till folket
  • Leone i Västerås

Jag gjorde samma sak själv i förrgår. Har velat fram och tillbaka i evigheter nu om jag ska klippa mitt midjelånga hår, men inte kommit till skott.  Har kännt mig alldeles för feg, trots att jag var ganska irriterad på mitt långa hår.
    När jag duschat i förrgår kammade jag igenom håret och satte upp det i två tofsar, och när jag stod framför spegeln så tänkte jag bara : "jag klipper av det"!
    Innan jag hunnit ändra mig så satte jag saxen i den ena tofsen, och då kunde jag ju inte sluta sen.
    Nu är det axellångt, och såå skönt tycker jag. Ska till frissan på måndag och klippa upp det lite, så kommer det att vara perfekt sen.
    Det känns ovant som sjutton, men jag ångrar mig inte!

Mamma till fyra underbara barn på jorden och två i himlen
  • Kaldorei

Jag ångrar mig ALLTID när jag klipper mig. haha, men det brukar gå över inom ett par dagar när man kommit på hur man kan stajla det å så =)

Svar på tråden Klippte av mig håret