• Kermit the frog

Cafétråd Göteborg; rekommendationer och varningar (när man fikar med barn+vagn)

Jag tänkte att vi kunde hjälpa varandra och tipsa om bra respektive dåliga caféer i Göteborg, alltså när man är ute och fikar med sitt barn (+ vagn). Häromdagen blev jag "utslängd" från café kosmos (cosmos?), där var man inte välkommen med barnvagn, blev hänvisad till att ställa den på utsidan (man kunde låsa fast den, men nej tack skulle inte tro det).
    Skriv gärna varför du rekommenderar/varnar för ett vissta café, t.ex. hjälper en att värma barnmat, finns skötbord, barnstolar etc.

• Svar på tråden Cafétråd Göteborg; rekommendationer och varningar (när man fikar med barn+vagn)
  • fiamalm

Just cafe cosmo har jag hört att mammor som ammat blivit utslängda från. Finns ett cafe som är gjort för barn och föräldrar, kommer bara inte ihåg vart det ligger, där finns allt för för barnfamiljen, inkl barnmat, och blöjor....har själv aldrig varit där men har mycket gott om stället.

Annars funkar alltid Dahls som finns vid lilla bommen och i arkaden, åhlens har ett stort och bra cafe/restaurang.

GP gjorde för nåt år sen kanske ett test om just detta, ska se om jag kan hitta åt den på deras hemsida.

• MrsMia

Kan rekommendera Café Tintin på Linnégatan, där är det alltid gott om (och med plats för) många barnvagnar och gott om stolar. Kanske att det någon gång hänt att personalen varit snorkiga när jag bett dem värma barnmaten, men för det mesta är det aldrig några problem!

Sen runt hörnet, en bit upp bakom Observatoriet, ligger Pliktas lekplats. Underbart ställe för barn i alla åldrar där i hörnet av Slottskogen.

• liten07a

Glädjebubblan är ett toppenställe för oss med barn o vagn!!
    Tror det kan vara det som "fiamalm" tänker på!
    De har en hemsida www.gladjebubblan.se

• Heidi1

glädjebubblan e toppen, dom har en hemsida, det e gjord för oss mammor, dock när det e mycket folk får man ställa barnvagnen på utsidan vid stora fönster. libero.se har en sida där man kan gå in o kolla barnvänliga cafer, men d e ju bra o få tips om vart man inte ska gå

Mamma till Citrina 061007 & Leia 080617
  • Kermit the frog

Come on! Det måste väl finnas fler som fikar i Gbg? Tack för tipset glädjebubblan, ska helt klart testas : )
    Lekplatsen ja, den minns jag från när jag själv var barn, underbart!

• little miss shine

Café hamngatan är trevligt. Likaså ett café på masthuggstorget, vet inte vad det heter men det är stort, luftigt och hon som har det är jättetrevlig och har sagt att det är välkommet med barnvagnar! Dom ser förövrigt ut att ha riktigt goda grejer också.

• little miss shine

Cosmos är ett riktigt otrevligt café, det kan jag hålla med om. Kan förstå att dom inte vill/har plats för en massa vagnar men sättet dom avvisar en på är ju allt annat än trevligt.

• Jossa 79

Som någon skrev tidigare så funkar Dahl's vid Lilla Bommens spårvagnshållplats. Det är ligger centralt, i markplan, stort och luftigt. Sist jag var där var vi nog åtta-tio mammor med barnvagnar.

Var ligger Café Cosmos? Så man inte går dit nån gång menar jag!
    Märkligt att bete sig på det viset att bli utkörd för att man har vagn eller ammar......

• Fnoset

Cafe Tintin på linnégatan är bra, har en (oftast) schysst lunchbuffé dessutom.
    Cafe Cava på samma gata är också bra, gott om plats för vagn och med en bra couscous sallad.
    Jag har hört samma sak om Cafe Cosmos. En kompis blev jätte otrevligt bemött där. Tänker aldrig gå dit mer.

På Plantagegatan i Linnéstaden ligger två cafeer, Con Leche och Starcups. Con Leche har gudomligt goda mackor men är slamrigt, med otrevliga spots i taket som lyser bebisar i ögonen och barnvagnsförbud. Dessutom är personalen generellt ganska ovänlig.
    Cafe Starcups ligger vägg i vägg, precis på hörnet till Vegagatan. De har god mat, vänlig personal och tar alltid emot barnvagnar. Grymt mysiga!

Svar på tråden Cafétråd Göteborg; rekommendationer och varningar (när man fikar med barn+vagn)