Jag hade ett nattjobb förut, inte inom vården, men det var arbetstider från 19.45 på kvällen till 06.00 på morgonen.
Jag bytte till dagjobb under graviditeten eftersom jag hörde att det inte var bra att mixtra med dygnsrytmen när man var gravid.
Sedan när min son fötts så tyckte jag dock det var underbart att jobba natt, jag jobbade bara natt. På det sättet så fick jag vara med min son hela tiden när han var vaken. Jag gick till jobbet när han somnat på kvällen och kom hem just innan han vaknade på morgonen. Så han märkte aldrig att jag var borta.
Sedan så skulle jag ju sova men på dagen sover man ju inte lika mycket så jag sov mellan 7-11 ungefär. På det sättet tyckte jag att jag maximerade min tid med sonen fast att jag jobbade.
Tänkte på alla som jobbade dagtid och bara såg sitt barn mellan 18 på kvällen och någon timme tills barnet skulle gå och lägga sig.
Nu jobbar jag cokså dagtid och visst det går bra men jag tyckte ändå natt var bättre när man hade små barn och vill träffa dem oftare än någon timmer per dag